dijous, 31 de desembre del 2020

Bellmunt per acomiadar l'any

Com que ens agrada acomiadar l’any fent esport, es una tradició ja, hem anat a fer un Bellmunt. A la sortida si han apuntat en Xevi i l’Oriol a part de l’Iker.

Deixem el cotxe a la redorta i anem a buscar el camí vell. Pugem fins a sortir a la carretera a l’alçada del pedronet amb algunes parades per problemes tècnics que no venen al cas i un cap allà decidim baixar per la carretera per anar a buscar camí dels Cristians Vells i pujar a Bellmunt per camí Nou.

Seguim el camí sempre darrere dels més joves que en algun tram inclús arriben a desviar-se i els hem de fer el ‘toc’. Pugem xino-xano, que en Xevi no va massa fi i anem a sortir a la carretera de nou la qual travessem per agafar un corriol que puja a Bellmunt passant per la zona on es sol fer la sortida dels que practiquen el parapent. D’allà. Sortim directament al pàrking i pugem per la drecera fins dalt del Santuari.

Allà fem unes barretes i decidim baixar per la carena de Serragrenyada, així que fem camí cap a ales antenes on fem una foto de grup, se’ns ha oblidat fer-la a dalt, i arrenquem a córrer pel corriol resseguint la carena. Últimament, sempre que bé l’Iker hi ha ‘pique’ i es posa de seguida al capdavant, tirant fort del grup. Fem la baixada tot corrent intercanviant lloc amb l’Iker i afluixant de tant en tant per esperar a en Xevi i l’Oriol que van més lents.

Fem una nova para al Collet de la Balma del Migó on deixem passar tres ciclistes, un d’ells en Martí, el gendre d’en Xevi amb els quals xerrem una estona. Un cop han passat les bicicletes, ens llancem baixada avall amb el pacte de fer la baixada a sac cadascú al seu ritme i trobar-nos a Coll de Duec. De seguida em poso davant i tiro fort, anat pràcticament a roda de l’últim ciclista, em proposo intentar arribar abans que ells al Coll de Duec sabedor que tot i que ells van més ràpid, també hi haurà trams que hauran de baixar de la bici.

Aconsegueixo passar-los en el tram final del recorregut a escassos 200 metres del Coll on hi ha un baixador on han de carregar les bicis a coll. Arribo a Coll de Duec i espero a la resta de companys. Arriben els ciclistes, i mentre espero que arribi la resta parlo una estona amb en Martí. Poc després arriba l’Iker seguit de l’Oriol i en Xevi.

Un cop reagrupats, anem a buscar de nou la carretera de Bellmunt i baixem carretera avall en direcció a la redorta on tenim el cotxe amb un Sprint final d’Infart entre l’Iker i Jo. Aquest nano em porta sempre amb el ganivet al coll!!.