diumenge, 27 de desembre del 2020

Una mica de Trail per cremar els torrons

Sortida amb la colla Ges Extrem, per la zona de Bellmunt per tancar l’any.

A les 8:30 ens hem trobat al pàrking del Bon Preu de Torelló. En arribar tenia sorpresa, doncs a part d’en Jaume, en Pere i en Juani, hi havia més gent, entre ells en Planas i tres nois més que després sabria que són en Rafa, l’Albert i un tercer que ara no recordo el nom.

Sortim cap a Sant Vicenç, cap a la zona esportiva i l’escola Lloriana i girem per travessar el poble en direcció Font de Nogueres sense arribar-hi, ja que agafem un camí que ens porta en direcció a l’hípica i cap a Sant Pere on sortim a l’alçada del cementiri, des d'on travessem la carretera i el Camí vell de Bellmunt per anar a sortir Fontdevila. Des d’allà ja enfilem camí cap a Sant Roc.

El ritme durant tota l’estona es bastant alt, aquesta colla ho trota tot, pel pla, baixades, pujades,... a estones em costa seguir el ritme, però be, vaig aguantant. Arribem a Sant Roc on fem parada per reagrupar-nos, ja que alguns havien tirat més fort i ens havíem separat en tres grups.

Seguim camí cap a El Serrat i anem a buscar el camí dels Cristians Vell i des d’allà en direcció a La Portella, evidentment, quasi tot corrent. Fem una nova aturada en arribar a la Portella, a en Juani se’ns comença a quedar una mica enrere ja que li costa seguir el ritme que marca la colla. Des d’aquí, enfilem de dret per la carena seguint unes marques vermelles. Mai havia passat per aquest camí, de fet ignorava que existís, així que mai es tard per aprendre camins nous.

Resseguim la carena fent alguna parada i a per fer alguna foto de grup. El camí puja força dret, el desnivell es considerable i ens porta fins al coll de la Fontxeca, el qual reconec per haver-hi passat en el passat en la Duatló de Bellmunt. Recordo que la pujada que tenim al davant es dura. I vaja si ho és, el desnivell es força heavy i el terreny trencat i irregular, però en poca estona ja hem passat el trencant de les fulles i sortim a la carretera de Bellmunt.

Pugem caminant fins al pàrking i des d’allà pugem alguns per la carretera i alguns per la drecera fins al Santuari i al capdamunt de la creu on fem una nova parada per menjar una alguna cosa i tornar-nos a reagrupar.

La baixada la fem per la banda de les antenes, anant a buscar la carena de serragrenyada,o millor dit, parcialment, ja que a mitja carena agafem un corriolet a mà esquerra i que queda mig amagat per les bardisses el corriol baixa i ens porta a un desviament que segons m’expliquen, a mà dreta sortiríem a una corba de la carretera de Bellmunt (dedueixo que es per on ens van fer baixar en l’última Duatló que vaig participar). Nosaltres girem però cap a la dreta i el corriol ens fa baixar fins a sortir al trencant que hi ha a mitja pujada del Coll de Duec.

Des d’allà seguim avall de dret, un altre camí que mai havia passat i que esdevé un corriol de baixada molt divertit de fer i que ens porta pràcticament a buscar la pista de Saderra. Arribats a la pista nou reagrupament i la seguim de baixada fins al trencant de les gargantes, on girem a l’esquerra per enfilar pujada en direcció a les basses de Saderra i la pista que ens porta cap al corriol que travessa La Batallola. Sortint del corriol, ens enfilem fins a comadebó i baixem directament en direcció ja Vilaseca, on m’acomiado dels companys fins la propera.