dimarts, 8 de desembre del 2020

Trail del Bisaura 'M'

Avui hem voltat per la zona del Bisaura. Hem seguit el track del Trail del Bisaura en la seva distància ‘M’ d’uns 23 kms.

Sortim de Sant Quirze a les 8:30 des de l’estació de Renfe en direcció al Castell de Montesquiu. Aquest primer tram, l’hem de fer encarant el Castell directe i retallant la volta que passa per Montesquiu, ja que el pont de connecta el poble amb la carretera del Castell segueix en Obres. Així doncs comencem l’excursió per la carretera que duu al Castell on arribem poc després.

Agafem el corriol de baixada en direcció a la font Codineta tot trotant. Arribem al punt on sol haver-hi el primer avituallament de la cursa i el GPS marca 2kms, el no passar per Montesquiu ens ha fet retallar 2kms ben bons. Seguim la pista que ja desvia la cursa curta de la mitjana i anem en direcció a la Farga de Bebié. Aquest tram se’m fa més curt que el dia de la cursa, possiblement degut al ritme que portem que és més relaxat.

A la Farga ens fem una mica un lio per trobar el baixador i hem de recular uns metres fins trobar de nou el track. Travessem el poble fantasma mentre recordem alguna anècdota de l’edició passada del Trail mentre caminem per l’asfalt de la carretera solitària abans d’agafar el camí que ens porta a travessar Ter per un pont de ferro pel qual passa la via del tren.

El camí segueix per una pista seguint unes marques de GR que deixem per anar a sortir a la Baga  de Sant Moí des d’on fem un petit descens per entrar al bonic corriol que voreja el Torrent de les Dous i que es va enfilant mica a mica. Passats un parell de kms i després d’haver de recuperar el track en un parell de llocs on ens havíem colat, enfilem la dura pujada que ens ha de portar prop del Coll de Beví on sol haver-hi el tercer avituallament durant la cursa. La pujada fins aquí ha estat dura, però no tant com el dia de  la cursa on vaig petar molt fort en aquest tram.

Fem una petita parada tècnica per menjar una mica a la casa de Beví i seguim la ruta. En reprendre el camí de nou, perdem el track altre cop, però de seguida ens orientem i trobem la pista correcta que ens ha de portar cap als Bufadors.

Canviem la pista per un primer corriol a mà esquerra i agafem una altre també a mà esquerra poc després que ens porta cap a l’Avenc del Tigre. Passem per la zona dels Bufadors aprofitant aquest cop per fer algunes fotos i girem en direcció sud a l’alçada del Collet dels Bufadors que ens fa baixar per un estret i tècnic corriol fins a una pista.

Des de la pista agafem un camí que surt ben bé davant nostre i voltem el Turó de Beví i enllacem un nou corriol que ens fa baixar a la Riera dels Ferrers abans de iniciar una nova pujada que ens ha de portar a Sta Maria de Besora. En aquesta part de la ruta. Ens adonem que hi ha racons que vam passar durant la cursa que no hem passat i ens fa pensar que o bé ens hem colat en algun tram, o bé el track que portem es d’alguna edició antiga del trail.

Arribem a Sta Maria de Besora. Portem 15 kms i 2h 50min i podem dir que ja tenim el gruix de la sortida al sac. Ens queda encara la dura pujada al Castell de Besora, la qual fem enmig d’una espessa boira. Aquesta boira, fa que baixant del Castell tinguem dubtes sobre el camí a seguir i tinguem que estar força pendents del track en tot moment. Aconseguim baixar del Castell però sense massa complicacions i afrontem la pujada al Pla de Revell.

Al Pla de Revell la boira ha escampat bastant i trobem alguns grups d’excursionistes que volten per dalt. Ens dirigim cap al cobert que s’utilitza de zona d’avituallament durant la cursa i fem una petita aturada per menjar alguna cosa de nou.

Encarem l’ultima baixada per el divertit corriol que queda mig amagat entre bardisses i serpentegem avall fins a trobar la pista que baixa cap a St. Quirze, la qual seguim durant uns metres fins desviar-nos de nou per seguir un corriol que ressegueix la carena i que va paral·lel a la carretera.

Sortim a Sant Quirze. Ens queden uns últims metres de ‘Urban Downhill’ com m’agrada anomenar-lo entre carrerons, calls i escales fins a sortir pràcticament a peu del Pont de Sant Quirze sobre el riu Ter. Creuem la via del tren i arribem a l’aparcament on teníem el cotxe donant la ruta d’avui per acabada.