diumenge, 3 de gener del 2021

3 Ermites (...o reconeixement dels 50K)

Amb motiu del seu 50è aniversari, en Xevi ja fa dies que em va proposar de fer una volta de50 Kms per celebrar-lo. Ja fa dies que hi treballem, tenim la ruta ideal i el track llest, per tant, hem decidit fer un ‘test’ per comprovar tant alguns trams del track pels quals mai hem passat i de pas posar-nos a prova ja amb una distància entre els 20-25 km que solem fer últimament i els 50 km que ens tocarà fer.

La volta original ens ha de portar cap a Els Munts, Sant Salvador, Sta. Llúcia i Sant Martí Xic. Per la volta d’avui, decidim retallar el bucle de Els Munts i pujar a Sant Salvador directes, retallant així uns 15 kms.

Sortim de casa en Xevi a les 8:00 i baixem caminant cap a la zona esportiva on iniciem el trote en direcció cap al pelut i Orís. Des d’Orís pugem fins a la rectoria per la drecera, seguint les marques del PR C-54 fins arribar a dalt. Des d’allà enllacem amb la carretera principal i la seguim alternant el trote suau i el caminar fins al trencat de Sant Salvador i enfilem pel corriol amunt per trobar l’ermita a la qual arribem amb 1h 45min, portem 11 kms.

Fem una petita parada per menjar alguna barreta i seguim pel corriol que ressegueix la cinglera. Des d’aquí, ja estem sobre el track original. Fem tota la baixada sense incidents però ens colem al tram d’enllaç amb la pujada cap a Sobremunt. Perdem uns minuts per retrobar el track però de seguida ens posem sobre la línia de nou.
Travessem una riera i canviem de vessant. Ara pugem per una pista en mal estat que puja fort i ens tiba els bessons. Passem un parell de kms i el camí s’aplana una mica, la pista està molt millor. Arribem a un trencall davant d’una masia on agafem la pista que bé de Sant Boi, i que en poca estona ens porta al trencant de Sobremunt.

Creuem la carretera de la Trona i seguim pel corriol que enfila en direcció a Sta. Llúcia. Per sort amb el fred d’avui el terreny està dur per la glaçada, si no seria un fangar enorme. La pista va fent tobogans i se’ns fa més llarga del que recordàvem, però finalment i després d’un bona pujada sortim a la carretera i arribem a la segona ermita del dia. Pugem fins a dalt i fem alguna foto abans de menjar alguna cosa i seguir el camí. Portem 17,5 kms, estem a l’ecuador de la sortida d’avui.

Deixem Santa Llúcia enrere trotant per la pista durant uns metres i agafem un corriol amb marques de GR, una drecera, perquè al cap de poc sortim de nou a la pista. Passem per un mirador a peu de pista fet de pedres amuntegades i baixem fins un prat amb un petit estany on hi pastura el bestiar i en breu arribem al desviament per encarar St. Martí Xic. Agafem el trencall de la dreta i seguim per pista fins a arribar a l’Ermita on fem unes fotos i pugem fins al castell de Voltregà.

Feta la paradeta de rigor, ens llancem corriol avall seguint unes marques de PR. La baixada ens la coneixem d’haver-hi passat fa un any enrere, es llarga i amb trams força tècnics. Passada la part més tècnica, anem enllaçant pistes i corriols (més pistes que no corriols) fins a arribar a St. Hipòlit de Voltregà.

Arribat a aquest punt, portem 26kms i més de 4h de sortida. Les cames comencen a fer xup-xup, però en general ens sentim força bé. Passem pel Despujol i creuem la C-17 per sota per anar a buscar una pista que ressegueix el riu Ter el qual travessem per una passera. Seguim per una nova pista que ens porta cap a la granja de la Teuleria is sortim just a sota dels dipòsits. Finalment arribem al punt de sortida amb bones sensacions i molt abans del que teníem previst.