divendres, 6 d’agost del 2021

Setcases - Costabona Ges Extrem

Retrobada amb els companys de Ges Extrem. Sortideta maca amb en Jaume i en Pere i amb la companyia d'en Roger, el fill d'en Pere.

A les 6 hem sortit de casa i em conduit fins a Setcases. Arribats al poble em seguit un parell de kms i hem deixat el cotxe aparcat en la pista per la cual hem d'arribar acabada la volta.

Un cop llestos, iniciem la ruta i baixem carretera avall fins al poble on creuem el pont per anar a buscar el GR que ens ha de portar cap a la Collada Fonda. El dia està molt tapat i sembla que els núvols ens acompanyaran durant bona part de la jornada.

El camí arrenca per una pista ampla amb força desnivell però als pocs metres girem per agafar un corriol, també amb marques de GR. La ruta va pujant fort per un corriol entremig de bosc i fa que els bessons ens tibin de valent. Això ens porta poc més d'un hora i prop de 6 kms, fins a arribar a una part més planera.

Seguim planejant durant prop de 3 kms, per una pista més ampla fins que arribem a la pista principal de la collada Fonda, la qual atravessem per enfilar amunt cap al Costabona.

Iniciem l'ascenció seguint unes marques de GR que vorejent un filat. Mica a mica, ens anem endinssant enimg de la boira a mida que anem guanyant alçada i en poca estona ja no podem veure més enllà d'una dotzena de metres.

Arribem al cim del Costabona amb poc més de 2h. fem una foto ràpida, doncs a dalt fa fresca i tirem avall per anar a buscar un corriol amagat i que ens fa baixar per la banda est de la muntanya. Un tros avall, i ja una mica arracerats fem una parada per menjar una mica.

Un cop reprenem el camí, ens anem decantant cap a l'est baixant per corriols entre boscos i prats fins a sortir a la pista que va de Setcases a Espinavell. Reprenem la pista un centenar de metres i prenem un nou corriol de baixada que ens ha de dur directe cap  al cotxe. La baixada és per corriol, força tecnica i amb força desnivell i ens porta fins a la llera d'un riu el qual atravessem per un pont de fusta per encarar l'ultim parell de kms de baixada fins al cotxe.