dimecres, 18 d’agost del 2021

Puigmal pel Pas dels lladres i font de l'home mort

Després de la sortida al Costabona de fa un parell de setmanes, hem tornat a fer una sortideta amb la colla Ges Extrem. La sortida consistia pujar a Puigmal per una nova vessant (almenys per mi).

Camí al pas dels lladres
Hem sortit desde el collet de les Barraques al qual arribem per una pista asfaltada desde Planoles. Deixem el cotxe doncs a l'aparcament que hi ha a tocar de la barrera just abans del collet i arrenquem. En l'excursió d'avui, sóm, en Juani, en Jordi Marginet i en Jaume. Agafem un camí que surt a mà esquerra de la carretera i que s'enfila poc a poc mentre el dia comença a fer-se de dia.

Deixem el camí i seguim amunt vorejant un tancat que va paral·lel al mateix. Mica a mica guanyem alçada, i el desnivell comença a fer-se evident. El dia es va aixecant i anem resseguint la carena amunt. Les vistes són espectaculars, a poc d'arribar al pas dels lladres, tenim unes impresionants vistes del Pedraforca, la Cerdanya, la Cerdanya Francesa, així com bona part de la Vall del Freser.

Vistes des del Pas dels Lladres (Foto: Joan G.)

Arribem al Pas dels Lladres amb aproximadament 1h 20 de camí i entrem en territori francès. Després d'una estona de planejar, el qual ens permet agafar aire, comencem a pujar de nou, al principi mica a mica, però a mida que ens enfilem per la tartera la cosa es fa més i més dreta. La pujada per la tartera fa que esn separem una mica, en Jaume i jo tirem davant, seguits per en Jordi un xic més avall i en Juani que va un tros més avall que després de prop d'un més sense sortir, li està costant una mica seguir el ritme. Decidim pujar per la banda més dreta d'aquesta vessant.

Arribem al Puigmal amb poc més de 2h desde que hem sortit del cotxe. Ens posem a recer del vent mentre esperem que arribin en Jordi i en Juani, i mengem alguna cosa per refer-nos de la pujada.

Reagrupament a mitja tartera

Fem una foto de rigor a la creu i tirem avall en direcció a Fontalba. La baixada la fem trotant, fent petites paradetes de tant en tant per reagrupar-nos. La baixada se'ns fa curta i en poc temps ja sóm a Fontalba on girem a la dreta per agafar un camí amb marques de GR que ens portarà cap a la font de l'home mort.

Anem seguint les marques i tot i que en un principi intentem trotar una mica, decidim fer el camí caminant, doncs a en Juan li està costant molt de seguir el ritme. El camí es pràcticament en lleugera baixada durant tota l'estona fent petits 'tobogans' durant tot el tram. Passats alguns kms, girem a l'esquerra i el camí comença a baixar més pronunciadament fins a entrar a una zona més boscosa on inclús l'ambient es nota més fresc i humit.

Hem fet el cim!

Arribem a la font de l'home mort poc després i aprofitem per refrescar-nos una mica. Ens prenem la llibertat de predre uns minuts per posar els peus al rierol on una aigua gelada ens reactiva la circulació i ens baixa la temperatura del peus que ja ens comencen a bullir.

Un cop ens hem refrescat i hem baixat una mica les revolucions, tornem al camí, ens queden un parell de kms fins a arribar de nou al punt de sortida. En aquest tram final, el camí puja de nou, i hem d'enfilar uns 100 metres de desnivell  per mig de bosc. Aquesta part és la més transitada de tota la ruta  i ens creuem a un munt de gent. Finalment sortim al coll i a la carretera adfaltada, la qual prenem de baixada durant uns centenars de metres per retrobar de nou el cotxe.

Un cop al cotxe, en Jaume ens ha preparat un petit piscolabis amb cerveses, begudes, olives,.. És un crack!!.

FITXA:
Temps en moviment: 3h 54min
Temps aturats: 1h 4min
Temps total: 4h 58min
Distància: 19,8 km
Desnivell: 122+/1156-

Arrencant el dia (foto: Joan G.)

En Jfent-nos 5 cèntims de la volta d'avui (Foto: Joan G.)

Comencem a trepitjar pedra (Foto: Joan G.)

Més comentaris per part d'en Jaume (Foto: Joan G.)

Pujant per la tartera (Foto: Joan G.)