diumenge, 8 d’agost del 2021

Cursa del Fau '21

Avui, l'Iker i jo, hem corregut una nova cursa, la cursa del Fau de Maçanet de Cabrenys. Ens hem inscrit a la cursa curta de 9 Kms.

El matí no ha començat massa bé, doncs desde primera hora he tingut 'problemes intestinals' la qual cosa m'ha fet passar un mal camí d'anada desde casa fins a Maçanet. Tot i això hem arribat a maçanet amb temps de sobra per recollir els dorsals i poder escalfar una mica.

A les 8 del matí hem vist sortir la cursa llarga de 21 kms i seguidament hem fet l'escalfament previ a la nostra cursa. Vint minutets i ens hem colocat al box de sortida. Hi ha molta gent inscrita en aquesta cursa i ens hem posat força endavant, a més hi ha força canalla que es coloquen davant de tot. Parlem amb l'Iker de fer una sortida ràpida durant el primer quilòmetre que segons el perfil, és amb desnivell negatiu.

Sortim a les 8:30 puntuals i apretem fort els primers metres intentant avançar posicions, ja en els primers metres tenim que pujar unes escales on es fa un petit tap. Les escales fan una selecció de corredors i ajuden a estirar el grup. Seguim per una pista en baixada que ens enllaça amb un corriol que ens porta a travessar el riu.

Passat el riu comença la pujada, sempre per corriols. Trotem durant bona part de la pujada, tot i ser llarga el desnivell no es exagerat i podem trotar una bona estona alternant el caminar en els trams més durs.

Arribem a la part més alta de la cursa sobre el km 4 aproximadament i baixem fins a trobar el primer avituallament situat uns 500 metres avall.

Des d'aquí seguim planejem una mica, l'Iker es queda una mica enrera ja que li entra flato. El camí segueix un parell de quilòmetres en baixada, sempre per corriols fins a trobar un segon avituallament en el km 7,5.

Des d'aquí el camí va fent puja-baixes per corriols tècnics que ens porten de nou a la part baixa i que ens fa reseguir el riu durant una bona estona. Un cop passem el riu, el camí torna a pujar de valent, l'Iker a aconseguit atrapar-me i es posa davant. Aquesta última pujada es fa durilla, tant per el cansament acumulat com per la calor que comença a apretar.

Acabada aquesta pujada ens queda ja menys d'un km, seguim trotant per una zona planera i baixem a la pista que hem passat a l'inici de la cursa. Aqui veig a la Mònica fent fotos, aixi que dedueixo que la arribada està a prop. Em giro per animar a l'Iker però no el veig, s'ha tornat a quedar enrera.

La pista porta fins al camp de futbol i a l'arc de meta, on arribo amb 1h 05min. Un cop atravessat l'arc, espero a l'Iker que arriba un minut més tard.