diumenge, 29 d’agost del 2021

La Marrana Skyrace (Circ de Morens 11K)

Ja feia alguns anys que volia fer aquesta cursa, però per un motiu o altre encara no l'habia pogut fer mai. Una volta que em conec força (o bona part d'ella) i que donades les caracteristiques tant per terreny com per els paisatges que l'envolten me la fan molt seductora als meus ulls, i es que poder còrrer per les crestes que envolten el circ de Vallter no té preu.

Hem fet nit a Vallter, d'aquesta manera, dissabte vàrem arribar-nos a Setcases per recollur el dorsal i veure l'ambient pre-cursa que ja es respirava,... Tot seguit vàm pujar a Vallter on vàrem buscar un bon lloc on aparcar la furgoneta per poder-hi passar la nit.

Hi havia una boira espessa dalt de Vallter, així que varem sopar d'hora (un entrepà de pernil) i a dormir per estar descansat per l'endemà.

El matí s'ha llevat amb un cel serè, però amb força fresca. Recollim la furgoneta i pugem fins a l'estació on ja es respira ambient de cursa. Es un dia extrany, avui no em sento amb gens de còrrer però bé, ja som aquí no?

Mirem com surten els de la cursa llarga que surten mitja hora abans i en breu entro ja al box de sortida sense haver escalfat ni estirat. Revisió de material i cap dins.

Sortim a les 9:30 enfilant per la pista d'esqui amunt trotant al principi, però de seguida seguim caminant, ja que puja molt dret. Durant els primers metres anem seguint per la pista que mica a mica va agafant més desnivell. Intento agafar ritme, però avui alguna cosa no rutlla i no tiro. No aconsegueixo trobar un bon pas i em costa refer-me de l'esforç inicial. Estic tentat de girar cua, avui no tinc el dia, però segueixo amunt decidit a baixar pel coll de la geganta si arribat allà no acabo tirar bé.

El pic de la Dona sembla no arribar mai, i de fet no passem ben be pel cim. Arribo a la cresta, la qual comença en lleugera baixada i tant bon punt agafo una mica d'aire arrenco a trotar una mica resseguint la carena cap al puig d'ombriaga i el Coll de la Geganta fins a arribar a peus del Bastiments.

Em prenc un gel abans d'iniciar l'ascens de la tartera aquesta pujada tot i se dura no s'em fa tant pesada com la inicial i tot i no pujar 'alegre', pujo prou bé, arribant al cim amb 1h 10 mins aproximadament.

Durant la baixada, coincideixo amb en Pep Forest dels Trailrunners de Girona amb qui ens coneixem de Strava i baixem plegats fins al Coll dela Marrana. Des d'allà la cursa es desvia a la dreta baixant al principi per recuperar l'alçada més tard fins a la Coma del'Orri on girem per enfilar la pared que suposa la pujada al Gra de Fajol.

El desnivell de la pujada es brutal almenys vist des d'abaix i amb els ulls d'algu que porta tot el matí sense anar fi, tot i això vaig pujant mica a mica fent alguna parada per agafar aire cosa que fa que em passin varis corredors/es.

Arribant al Gra de Fajol començo a veure les coses d'un altre color, ja que a partir d'ara tot tira cap avall. Em llanço tartera avall passant a varis corredors de nou i busco la referència d'en Pep, el qual localitzo un bon grapat de metres davant meu i em poso com a objectiu de intentar contactar amb ell tot i que està força endavant.

De nou al Coll de la Marrana, girem a l'esquerra per baixar serpentejant pel camí que porta cap al refugi d'Ulldeter, tot i que no ens fan baixar fins al refugi, si no que ens fan girar cap a l'esquerra per anar a buscar les pistes d'esquí de Vallter directament. Queden un parell de kms fins a arribar, intento aguantar trotant tot el que puc, tot i que haig de afluixar i caminar de tant en tant. Faig l'ultima baixada totalment buit trotant lo just per reservar les ultimes forces i no haver d'entrar a meta caminant.

Finalment arribo a l'estació i travesso l'arc de meta amb un temps de 2h 10min. Esgotat, buid, però content d'haver pogut acabar la cursa.

FITXA:
Temps en cursa: 2h 10min 02seg.
Distància: 11,5 kms
Desnivell: 998+/998-
Posició: 67è (13è Master 40Masc.)

NOTA: Passades unes hores d'haver acabat la cursa, i haver reflexionat sobre la mateixa, hi ha varis factors en els quals crec que he fallat i que haig de intentar no tornar a caure en properes curses.

1.- Cal fer un bon sopar la nit abans per omplir el dipòsit

2.- Cal esmorzar una mica abans de la cursa (sobretot si no he sopat bé la nit abans)

3.- Cal escalfar SEMPRE abans d'una cursa.