dissabte, 1 de maig del 2021

Cursa de la Moixina '21

Després de molts mesos, hem tornat a posar-nos un dorsal!. La veritat es que aquesta cursa em feia bastanta il·lusió, no tant per la cursa en si, la qual va sorgir quasi per accident i sense tenir-ho previst, si no pel fet de poder tornar a córrer de nou en una cursa organitzada després del COVID-19.

A més hi he arribat en un estat de forma òptim que em podia permetre córrer a un bon ritme i tenia ganes de provar-me.

La Moixina, es una cursa de 10Km que te lloc a Olot, en els paratges de la Font Moixina, El Triai i la Fageda d’en Jordà, el qual ens augurava un entorn espectacular. En aquesta ocasió i hem participat formant parella amb l’Iker, d’aquesta manera, ens servia de test per ell, de cara al proper Trail del Bisaura, el qual té intenció de córrer.

El dia s’obre plujós, i la previsió es que no pararà fins a mig matí o migdia, així que ens tocarà mullar-nos de ben segur. Arribem a Olot sobre les 8:45 per poder recollir el dorsal amb tranquil·litat. Tenim temps de sobra fins les 10 que no dónen la sortida. La idea era poder anar a escalfar durant aquest temps, però amb l’aigua que cau ens fiquem al cotxe a fer temps.

Poc abans de la sortida sortim a escalfar una mica sota la pluja ( i perquè necessitàvem anar al WC) i donem unes voltes trotant pels carrers del poble. Sobre les 9.50 ens dirigim cap a la sortida, on hi ha disposats 4 calaixos on la gent s’ha d’anar col·locant en funció del temps que creu que pot fer en la cursa. Nosaltres ens posem al 3r calaix, on hi ha la marca dels 60-70 mins. Nosaltres teníem calculat fer un temps aproximat d’entre 1h15m – 1h 20m.

A les 10 puntuals, comencen a sortir els primers corredors del calaix 1, sortides de tres persones i amb decalatges de 30 segons cada sortida. Nosaltres sortim sobre les 10:15 aproximadament.

Arrenquem la cursa i trotem per un camí sortejant bassals i alguns corredors que teníem al davant i sortim a una pista asfaltada amb lleugera pendent i que s’enfila cada cop més. Arribem al capdamunt de la pujada, hem avançat un munt de corredors, però a l’Iker li ha costat aguantar el ritme fins dalt. Entrem a bosc i seguim per un corriol que va fent petits puja-baixes. L’iker em diu que té flato, així que abaixem el pas per intentar que es recuperi. Anem passant metres la majoria per corriols de gran bellesa, per sort, els arbres ens aixopluguen una mica de la pluja, tot i que sembla que apreta una mica. L’Iker no aconsegueix recuperar-se del tot del flato. Així que sobre el km 4 decidim caminar i que recuperi millor.

Durant aquest tram, ens passa molta gent al davant,... A ell li està costant molt, crec que s’està posant nerviós per tot plegat, el flato, la pluja, els bassals, el fred, la gent que ens avança,...i això fa que no recuperi bé. Es jove i no sap gestionar bé aquestes emocions encara. Seguim caminant durant un parell de kms, trotant just en els trams de baixada, aquí anem pràcticament sols. Li explico que el que li està passant és precisament la mescla d’aquestes coses i que no s’hi amoïni, hem vingut a disfrutar i no a patir.

Donant un cop d’ull al perfil, veig que ara ens bé una estona de baixada llarga i proposo a l’Iker de deixar-nos anar trotant però sense forçar, que li anirà be per recuperar les sensacions.

La baixada se li posa d’allò més bé i aviat, sense adonar-nos-en anem incrementant el ritme. Fem l’ultima pujada del dia, no és una gran pujada i podem fer-la pràcticament trotant i ens reenganxem amb alguns corredors. El fet de trobar-se millor i poder avançar corredors ens dóna ales i encarem la baixada a tope. Ens fem un fart d’avançar gent a la baixada que si bé no és excessivament tècnica, la quantitat d’aigua que baixa la fa perillosa en alguns trams.

Acabem la baixada i sortim a una pista, la pluja comença a afluixar, però nosaltres ja estem a poc menys d’un Km de l’arribada. Fem aquest últim km un ritme relativament alt, es nota que l’Iker s’ha refet, doncs a mi em costa seguir-li el ritme, avancem alguns corredors més i ens situem en el grup de persones que havien sortit més o menys com nosaltres.

Arribem a meta amb 1h 07min, molls com ànecs però contents d’haver pogut fer una cursa en la que hem disfrutat de la pluja, el fang, els bassals i en la qual hem anat de menys a més i en la qual hem trigat menys del que teníem calculat d’inici.