diumenge, 9 de maig del 2021

GREVOLOSA – SERRA DE LLANCERS – ST. MARTÍ DE CASTELLÓ i CABRERA

Avui hem fet una volta que ja portava temps amb ganes de fer, i es que tenia varis al·licients,....

El primer era el tram que va de St. Martí de Castelló a Cabrera i que m’havia de servir per marcar-lo per al repte dels 65 kms del Juliol. Un altre era voltar per la Serra de Llancers que m’havien dit que era un indret preciós, i com no poder tornar a passar per la Grevolosa, el qual, sempre es un regal.

Hem sortit a les 7:30 en direcció a la Grevolosa, i arrenquem el dia perdent-nos en el km1,... només sortir, interpretem malament el track i anem a espetegar a Sant Nazari, on li comento a en Xevi que ‘vamos mal’. Després de vàries consideracions, decidim prendre el camí que puja cap a la grevolosa i que esta marcat directament des de Sant Nazari. Un cop a la Grevolosa seguim amunt en direcció al Coll de Barcons per anar a retrobar el track.

Un cop sobre el track de nou, tot és ja més senzill i comencem el camí per la serra de llancers. Segons el mapa es pot fer o bé resseguint la carena o bé just per sota, per la vessant sud, nosaltres hem optat per la segona opció, gaudint així de l’espectacle que ens ofereix la majestuosa fageda. El paisatge varia segons la vessant en la que ens trobem en cada moment però cadascuna d’elles te el seu encant. Seguim un corriol estret que fa tobogans, però amb tendència amb una lleugera baixada.

Tot d’un plegat, el corriol que seguim es va transformant en una pista més ampla i que mica a mica baixa molt més de cop. Ens deixem anar pista avall fins a sortir a una mena d’esplanada on hi ha un parell de trencalls. Seguim avall, per un corriol que ens porta en pocs minuts a Sant Miquel de Castelló.
Una mica de 'Postureo' amb el Puigsacalm de fons
L’Ermita és preciosa, penjada dalt de la cinglera i des d’on hi ha unes vistes esplèndides de la Vall d’en Bas. Després d’algunes fotos i menjar alguna cosa reprenem el camí que ens ha de dur fins a Cabrera.
El camí cap a Cabrera es dur, molt més del que ens pensàvem. A això hem d’afegir que en un parell de trams, hem perdut el track i hem hagut d’improvisar per mig de bosc. No obstant, i gràcies a l’ajuda del GPS, retrobem el camí just abans de l’anomenat Coll d’Uran des d’aquí ens espera un ‘regalito’ en forma de pendent per pujar al Puig de la Creu del Rabadà (el qual un cop a casa veiem que podríem haver voltat per darrera). Des de dalt ens queda baixar per anar a trobar la pista de Cabrera i ho fem per un camí molt brut, ple de romegueres, segurament hi havia una ruta alternativa, però després de varies esgarrinxades, sortim a una pista que baixa fins a la casa anomenada Molí de la Faja i des d’allà ja sortim sota de la muntanya de Cabrera, just sobre la pista.

En aquest punt decidim no pujar dalt de Cabrera, ja que els últims kms han suposat un desgast d’energia extra així com un important retràs en temps. Seguim doncs per la pista principal per anar a sortir ben bé a peus de Cabrera just a les escales on tornem a trobar el track que baixa des de dalt. Seguint el track, ara en bé baixada fins a Cal Vidrier, una baixada tècnica de les que ens agrada fer i en la que ens creuem amb gent coneguda.
Un Mussol

Arribem a la pista de porland que agafem a mà dreta per anar a sortir al Collet de Sant Julià on agafem la pista en direcció Cabrera la qual de seguida deixem per agafar la pista que baixa en direcció al prat de la Vola. Des d’allà seguim en direcció a la casa rural de El Güell, des d’on enllacem amb la pista que puja cap a la Grevolosa. Aquesta la deixem al Coll de la Cometa on agafem un corriol a mà esquerra i seguim amunt fins a arribar a Sant Nazari on només ens queda desfer el camí que havíem fet al matí fins a arribar al punt de Sortida de nou.