dimarts, 25 de maig del 2021

Rostida guapa en solitari

El cel amenaça pluja
Aprofitant que és festa major a Llagostera i estic de festa, he aprofitat per fer una volta llarga que ja feia temps tenia ganes provar.

Així doncs a les 7:20 surto per la porta de casa amb força i ganes d’una bona jornada de Trail. El dia està lleig i amenaça pluja la qual cosa fa que em plantegi quina de les opcions de ruta serà la més adequada, doncs dubto entre voltar cap al Bisaura o anar cap a la zona de Bellmunt i Pic de l’Àliga.


D’entrada enfilo cap al Castell de Torelló i segueixo per 3 Batlles i coll de maronta per anar a buscar la pista de Saderra. Un cop a la pista enfilo amunt per les gargantes, un cop  al Coll de les gargantes toca decidir el camí a seguir. Mirant al cel, em dóna la impressió que la zona del Bisaura està més despejada, així que segueixo en direcció al Bosquetell. El tram des de les gargantes fins al bosquetell no me’l conec massa, així que, tot i que troto una estona vaig  pendent en tot moment del GPS.



Arribo a la fita que hi ha  El bosquetell, porto prop de 8kms i 1h 30 aproximadament, a partir d’aquí, tinc més clar el camí, almenys fins a arribar a St. Quirze de Besora. Faig la baixada en direcció al Salt del Mir amb bon ritme però reservant la maquinària, tenint en compte que em queda molta volta per fer encara. Al Salt del Mir passo sense desviar-me, directe cap al veïnat del Mir i cap a Santa Maria de Besora (km 12) on arribo amb poc més de 2h. Aquí tenia previst omplir d’aigua, però la font està tancada, així tot i que vaig amb aigua de sobra hauré economitzar l’aigua la resta del camí. Enfilo el camí cap al Castell de Besora, al qual no acabo de pujar-hi, si no que passo vorejant-lo pel camí que hi ha just a sota.

Segueixo trotant pel corriol i travesso el Collet de la Mongia per enllaçar amb el camí que em portarà fins al Pla de revell, el qual travesso per anar a buscar el baixador del Trail del Bisaura. La baixada està una mica bruta d’herbes al seu inici, però passats els primers metres  ja es pot passar bé, així que em llanço avall entre trams de corriols i pistes.

El Bisaura amb el Castell de Besora al fons
Tinc alguns problemes durant la baixada per seguir el track, el qual perdo en un parell d’ocasions per sort no em desvio massa de la ruta i en ambdues ocasions puc trobar de nou el track sense massa problemes.

Arribant a Sant Quirze, haig d’improvisar la baixada, doncs a l’alçada de les antenes de telefonia, el camí està ple de males herbes i és impracticable, així que agafo una pista que em deixa al costat del cementiri.


Arribo a St. Quirze (km 19) amb poc més de 3 hores. Ara em toca enllaçar amb el GR que porta cap a Saderra. Aquest tram només l’he fet una vegada ja fa molts anys, així que haig de tirar de GPS durant bona part del tram. Aquesta és la part que menys m’agrada del recorregut, ja que està molt brut, sobretot en la zona que passa per darrera les fàbriques, a més em fa baixar a la llera del riu en algunes ocasions i costa de trobar les marques del GR. El Camí va vorejant el Ter en la seva major part i el fet que estigui tant brut i mal marcat fa que no gaudeixi massa d’aquesta part, a més cal afegir que ja començo a notar el cansament acumulat i el sol que fa estona que ja ha sortit comença a apretar.

A la fi, arribo al trencant de Saderra (Km 25) amb prop de 4h a les cames. En un acte d’inconsciència  o bogeria transitòria, que sé jo, decideixo no seguir el GR directe cap a Borgonyà i Vilaseca i enfilar cap a la casa de Saderra on agafo el camí que baixa fins l’avituallament en el trail dels 3 Batlles, aquest cop però, de pujada.

La veritat, aquest tram se’m fa molt feixuc, fa molta calor i ja vaig molt just d’aigua, a bones hores se m’ha ocorregut passar per aquí!. Segueixo pujant i cremant metres fins que arribo a la pista que porta cap al coll de 3 batlles i decideixo girar cap a la dreta per anar a trobar el corriol que baixa per la Batallola, el qual és pràcticament de baixada i a raser del sol.

Arribo al final de la ruta, a Vilaseca amb un total de 30 kms i prop de 5h d’excursió, cansat, assedegat, però content d’haver anat amb molt bones sensacions quasi tot el camí i havent sabut gestionar bé tots els aspectes de la sortida.

FITXA:
Temps en moviment: 4h 28min
Temps aturat: 23 min
Temps total: 4h 51min
Distancia: 30,3 kms
Desnivell: 
+1224
Castell de Besora i Serra de Bellmunt vist des del Pla de Revell

El Pla del Revell

Castell de Besora des del Veïnat del Mir

Veïnat del Mir