dissabte, 15 de maig del 2021

Tast, Test del Tastet

S’acosta la cursa dels Matxos, el Tastet de matxos per ser més exactes. Una cursa la qual ja hauria d’haver disputat a l’Abril del 2020, però que a causa de la pandèmia es va ajornar.

Per tan és hora de començar a preparar-la i així he fet en la sortida d’avui. No  he fet la volta complerta, si no que he fet dues terceres parts de la mateixa. El tram inicial (sortint però des de Vilaseca) i fins al Coll que uneix la pujada de les gargantes amb la Serragrenyada i el tram final que va des de el Coll de Duec fins a Vilaseca de nou.

Així doncs he sortit des de Vilaseca en direcció a Borgonyà trotant suaument per travessar la colònia fins al cementiri on agafo el GR. Segueixo trotant sense parar durant tot el corriol fins a arribar a l’inici del pedregar, just passats els neumàtics abandonats.

Faig tot el tram de carena caminant a ritme alegre i intentant trotar sempre que puc, tinc bones sensacions tot i que noto les típiques molèsties a les cames que m’acompanyen últimament.

Arribo a la pista i troto per ella fins a trobar el corriol que enllaça amb la pista de Saderra i arribo amb aproximadament 47 min pel trencant de les gargantes on sol posar-se el primer avituallament de la cursa. Ja tenim la primera referencia del dia. Calculo des d’aquí que fins a arribar al Coll de les gargantes trigaré uns 20 minuts més, així que sense encantar-me m’enfilo gargantes amunt intentant apretar el pas per arribar amb prop d’una hora al Coll.

Arribo al coll amb 1h 5min, ara em queda el tram dur de la ruta amb rampes de fins al 45% de desnivell. Agafo un ritme i miro de no afluixar en tota la pujada, tot i que aprofito per fer una foto quasi en marxa, el dia s’ho mereix.

Acabo el 1r tram al Collet de la Balma del Migó, per un moment dubto entre baixar cap al Coll de Duec que és la idea inicial o pujar fins a Bellmunt. Finalment i en comprovar que no porto cap barreta ni gel, decideixo tirar cap avall de dret.

La baixada la faig sense apretar massa, deixant-me anar, per guardar forces, tot i això marco un bon temps de baixada.

Ja al Coll de Duec, enceto el 3r tram i el faig gairebé tot trotant a excepció d’algun tram en pujada.

Prenc una nova referencia, des de Coll de Duec al Serrat alt hi estic 23 min. De ben segur que el dia de la cursa no baixo dels 30 min en aquest tram,…

Encaro la baixada fins al Sot gran i giro per la pista avall i trotant de menys a més a mida que vaig baixant fins a arribar de nou a Vilaseca i donar per acabat el test.