diumenge, 31 de gener del 2021

La Vinyeta, Graó del Rei, Salgueda i La Portella

Després de visitar el Roc de la Pastora ara fa uns dies, havíem previst fer una excursió al Graó del Rei. A l’excursió d’avui hem sigut de nou en Xevi, L’Iker i Jo.

Hem deixat el cotxe a Sant Pere i hem anat en direcció a la Riera per anar a buscar la pista que puja cap a la Vinyeta. Seguim la pista fins a arribar a la casa de la Vinyeta i anem a buscar un corriol amagat que surt sota la pista i el qual quasi ens passem de llarg.

El corriol s’enfila amunt serpentejant, per trams que farien les delícies de qualsevol ‘trialero’. En cosa d’una hora aproximadament, ens sortim a un coll i desemboquem a un nou camí que agafem a mà esquerra i que baixa durant uns metres tot resseguint la carena fins a arribar al Graó del Rei.

Aprofitem per fer-hi unes fotos i desfem el camí fins tornar al coll. Al coll, el track ens fa recular fins baixar de nou a la Vinyeta per pujar per la pista cap a Collsaplana. Donant un cop d’ull al mapa del View Ranger on hi tenim el track, veiem que si agafem el camí de la dreta del coll sortirem ben be a Collsaplana sense haver de recular, així que anem a l’aventura.

Trotem pel corriol que segueix carenejant fins a endintrar-nos a una fageda on encara hi queden clapes de neu. El corriol deriva en una petita pista que s’enfila poc a poc i que ens deixa a la pista de Collspalana, just uns metres per sota del mateix coll. Passem el coll i baixem trotant de nou, ara per la pista principal fins a arribar a una corba on prenem un camí que ens ha de portar al Pic de l’Àliga. Ara, som de nou sobre el track.

El camí puja for durant uns metres i ens fa envoltar el puig de Collsaplana pràcticament en la seva totalitat. Canviant de vessant i anant a sortir a la masia abandonada que hi ha just sota el pic de l’Àliga. Aquí fa bastant de fred, Bufa una mica de vent i la Boira no ens deixa veure gaire res. Ens arrecerem a la masia per menjar i veure alguna cosa.

Un cop avituallats, reprenem el camí que puja cap al Pic de l’Àliga. En arribar al Coll de la Coma, decidim no desviar-nos per pujar al Pic, ja que encara ens queda molta volta per fer i la boira no ens permetrà gaudir de les vistes que hi ha al cim.

Seguim doncs el camí que baixa a la Salgueda, el qual esdevé un corriol molt maco que acaba just a la casa de Salgueda i enllacem amb una pista ampla la qual està bastant enfangada i amb clapes de neu. La baixada se’ns fa una mica llarga, ens creuem amb alguns excursionistes i ciclistes.

Durant la baixada valorem la possibilitat d’agafar el camí de l’electricitat, però al no saber exacte on s’agafa el trencall, decidim baixar fins a baix i anar cap a la Tosca.

Ja a la Tosca, fem alguna foto i seguim pel camí vell fins a la casa de la Vall trotant i enfilem el camí de la Portella un xic més endavant. A la Portella, fem una nova paradeta per veure des d’allà el Graó del Rei que ens queda just al davant i veure part del recorregut que portem fet avui. Seguim avall cap al serrat i enfilem cap a Sant Roc, per baixar seguidament fins a trobar la carretera d la Vola.

Un cop a la carretera, encara ens ha quedat forces per fer una petita sèrie de pujada corrent fins a Sant Pere amb l’Iker.

Arribem al pàrking amb 4h 20 min. de excursió i 20 km més a les cames. Contents de poder fer una creu més a la nostra agenda de sortides.