diumenge, 17 de gener del 2021

Bellmunt de punta a punta

La idea d’avui era fer Bellmunt, però no teníem massa clar per on pujar ni per on baixar, així que hem anat improvisant. Just deixar el cotxe decidim pujar seguint el Camí Vell, però un cop a l’alçada de Pedroses, decidim anar a buscar els Cristians Vells i pujar fins a la Portella.

Des de la Portella enfilem per la carena amunt, ja que en Xevi no hi havia passat mai, i pensem que es un bon dia per fer-ho. Seguim doncs la dura pujada per la carena fins al coll de la Font Xeca on encara s’enfila més. A mida que anem pujant, anem trobant cada cop més clapes de neu. Fins que en algun tram ens arriba fins gairebé al genolls. Passem pel trencant de les Fulles i enfilem Bellmunt des del pàrking per separat. En Xevi puja caminant per la drecera i jo trotant per la pista fins a dalt.

Fem parada per menjar alguna barreta i discutim el traçat de baixada, el qual de seguida ens posem d’acord. Al dos ens encanta baixar per la carena de serragrenyada i anar a sortir a coll de Duec així que resolem ràpid el dilema.

Tirem avall, trotant, hem d’anar molt en compte sobretot al principi i durant els trams de camí que passen per la cara nord, ja que la neu s’ha convertit en glaç en aquests tram i rellisca de valent. Trotem amb peus de plom fins al collet de la Balma de Migó, des d'on ja ens podem deixar molt millor al estar lliure de neu.

En deu minuts ja som al Coll de Duec,des d’on baixem per anar a buscar la carretera de Bellmunt. Des d’allà trotem per la carretera fins arribar de nou a Sant Pere i al pàrking on tenim el cotxe.