dissabte, 6 de febrer del 2021

Els 50 d'En Rubio

Ha arribat el dia, el gran repte de la temporada,…El moment de la veritat. Els 50K d’en Rubio, la volta que portàvem temps preparant i per la que no sabem si estem a punt o no. Són les 7:00 del matí, per endavant ens queden 50Kms de camins i corriols i més de 8h d’excursió.

Sortim puntualíssims a les 7:00 des de casa d’en Xevi, el matí es fresquet, però la previsió del temps per avui es molt bona, amb sol durant tot el dia. Travessem Torelló caminant per anar escalfant la musculatura i en poc temps passem Vilaseca i Borgonyà.

Agafem el GR de Saderra 55 min després i comencem a trotar una mica pel corriol. Intentem mantenir un trote molt suau i no forçar gaire en les baixades per conservar al màxim la maquinaria. Acabat el corriol seguim la pista que ens durà cap a bajalou, ens mengem una barreta sense parar i arrenquem de nou fins arribar al restaurant. Agafem la pista que surt darrera del restaurant mirat de tant en tant el track ja tenim algun dubte, però aviat trobem el camí a seguir i anem pujant poc a poc cap a l’abocador.

A l’abocador ens liem una mica i ens passem el trencall, així que hem de recular un tros per retrobar el track. La pista va pujant lleugerament i en poca estona arribem a la pista d’Orís estem al Km 12 i portem 2 hores de camí. Anem a bon ritme, ja que complim amb el ritme que havia calculat de 6km/h.

Aprofitem per fer una petita parada per menjar alguna coseta. Reprenem el camí pujant per la pista principal trotant una mica des de el desviament de St. Salvador fins al trencall del corriol que puja al coll de can Serra. El corriol el fem caminant xino-xano però amb pas alegre. Des del coll agafem la pista a mà dreta per anar a buscar el camí de Gallifa que baixa en direcció a St. Boi de Lluçanès. Enllacem amb el camí i trotem-caminem fins a enllaçar amb el desviament que porta a Els Munts.

Anem a buscar la pujada al Santuari per la cara nord, seguint unes marques del GR que bé de Sant Quirze. Arribem a Els Munts en 3h 40min, estem al km 20 ens trobem bé, amb forces i amb cames per seguir. Aquí ens trobem amb la Laia i la Crisitina que ens acompanyaran durant uns quants kms. Fem una foto de grup i prenem un gel.

Seguim la pista seguint les marques de GR que ens han de portar prop de Sant Boi. Trotar amb companyia nova fa que passi el camí més ràpid i ens dóna una mica d’aire fresc. Deixem Sant Boi de banda i trotem per la pista que ens porta al camí de Sant Salvador. La Pista de Sant Salvador te algunes pujades fortes així que ens ho prenem en calma i trotem només en pla i baixada.

Arribem a Sant Salvador, se’ns ha fet curt, estem al km28, hem passat l’Ecuador de la jornada i portem prop de 5h. Fem un petit Kit-Kat per avituallar-nos i ens llencem avall per el corriol que ressegueix la cinglera i que mica a mica va baixant per fer-nos caviar de vesant. Travessem una petita riera i comencem la pujada per la nova vesant, per una pista que puja fort durant força estona. Aquesta pista ens durà cap al trencant de Sobremunt on tenim pensat fer una parada més gran.

Sobremunt, el punt kilomètric 32 i on les noies han deixat un cotxe amb l’avituallament del dinar. Arribem amb 5h 45 aprox. Fem parada d’una mitja hora, prenem una sopeta calenta, algun plàtan i repostem aigua. Aquí ens separarem de les noies i seguirem de nou tots dos sols.

Aprofitem aquesta parada per canviar-nos els mitjons i samarreta, ja que havíem previst una ‘bossa de vida’ en aquest punt. Un cop maquejats, arrenquem de nou per el corriol que porta a Sta. Llúcia. El camí està molt enfangat i ple de bassals, de fet hi ha trams on el fang està enganxós i patina bastant. Aquest tram es fa dur, sobretot a en Xevi que pateix de valent. Sortim a la carretera i aprofitem que hi ha un banc sota l’ombra d’un arbre per fer una petita aturada per agafar aire. El sol comença a apretar de valent, la resta de la jornada es planteja dura,…

Santa Llúcia la fem només de passada, de fet, el banc on ens havíem assegut estava a poc metres de l’ermita. Portem ja més de 6h i prop de 35km i comencem a notar-ho ales cames. Seguim pistejant sota un sol potent, passem un nou corriol i retrobem de nou la pista principal. Sant Martí Xic se’ns presenta de cop després d’una corba i trotem fins arribar-hi. Fem un gel sense ni tan sols fer una aturada, així que fem camí avall per la tècnica baixada des de l’Ermita. Ni tant sols hem fet la foto de rigor a l’ermita. La baixada es fa llarga però la passem amb solvència. Enllacem pistes, corriols, travessem camps, tot seguint unes marques de PR fins a arribar a Sant Hipòlit de Voltregà al km 42 de la nostra ruta portem prop de 8h.

Fem paradeta a St. Hipòlit per passar per cassa de l’Imma, la amiga d’en Xevi i on se’ns uneix de nou la Laia per fer els últims 10kms de la jornada. Feta la visita de rigor, la qual no ens porta mes de 5 min. Ens posem de nou en marxa, travessem St. Hipòlit per anar cap al Despujol i agafar la pista que ens portarà a resseguir el Ter una estona i enllaçar camins fins passar per la granja de la Teuleria. Som molt a prop del fi de la ruta d’avui. Passem els dipòsits d’aigua de Torelló i baixem en direcció al Mercadona. Només ens queda deixar-nos anar carrer avall fins a trobar el punt d’arribada.

Arribem al fi de la Jornada 9h 26min després i amb prop de 51 kms a les cames. Missió complerta. Els 50K d’en Rubio ja són historia. Ara anem per un nou repte. Els 66,6Kms de l’Infern!!.