dilluns, 29 de març del 2021

Volta de les 4 Ermites

Estem de vacances de Setmana Santa, així que era el moment de fer una volta grossa que així hi havia dies per recuperar.

Tenia la intenció de repetir la volta de 50K que vam fer amb en Xevi fa unes setmanes, aquest cop tenia com a objectiu fer-la sol i intentar baixar de les 8 hores totals.

Finalment l'edu, un company de feina es va apuntar a la festa amb la qual cosa ja no hauria de fer sol el recorregut, el qual en aquesta ocasió no disposava de cotxe escombra per si hi havia alguna incidència.

Hem sortit a les 7:15 desde Vilaseca caminant durant una bona estona per escalfar la musculatura en direcció a Borgonyà. Un cop agafat el GR que porta a Saderra, em començat a trotar per el corriol i en poc menys de mitja hora ja som sobre la pista que ens portarà cap a Bajalou. Val a dir que la baixada pel corriol a sigut força lenta. l'Edu no és home de baixades tècniques,...

Trotem per la pista mentre es desperta el dia a traves de camps fins a travessar un pont sobre el ter que ens porta a peus del restaurant Bajalou. Desd'allà enfilem el camí que surt de darrera del restaurant en direcció a l'abocador per anar a buscar la carretera de Orís, la qual trobem quan portem 1h 30min i aprofitem per fer una primera parada per avituallar-nos una mica.

Seguim per la pista en direcció als munts a estones caminant i a estones trotant fins a trobar el corriol que puja a mà esquerra en direcció al Puigcornador. Arribat al final del corriol (la collada de Can Serra) anem a buscar de nou la pista de Orís a St. Boi. A partir d'aquí noto unes molèsties al bessó dret, estem al Km 14 aprox. i encara queda molt camí per endavant. Arribem a Els Munts en 2h 45min, estem al Km 17,5 i fem una nova aturada per menjar una barreta. També aprofito per fer un petit automassatge al bessó.

Sense encantar-nos gaire fem una foto de rigor i anem a buscar el GR per anar a buscar St. Salvador. Durant la baixada per la pista puc trotar prou bé sense gaire molèsties, a les pujades i al pla però el dolor reapareix, així que anem alternar caminar i còrrer en funció del terreny. Això ens farà anar més lents del que havia calculat, però bé l'important és poder acabar la volta. Anem pistejant fins arribar a l'ermita de St. Salvador on fem una curta paradeta per fer foto i prendre un gel Km 25 i 3h 46min. Estem a l'ecuador de la jornada.

Ara toca fer el tram més maco i divertit de la jornada, o almenys pel meu gust, fent la baixada per la trialera que ressegueix la cinglera i gaudint de les vistes, amb el dia tant bó que fa avui està espectacular. La baixada es tècnica, cosa que a l'Edu no li va massa bé i baixem força més lents del previst, a més tenim problemes mecànics a la part final del corriol cuan se li desmunta el sistema BOA de la sabatilla un parell de cops. Coses de la tecnologia moderna.

Salvats aquests imprevistos, seguim endavant i cambiem de vessant de muntanya per fer la dura pujada per la pista que porta cap a sobremunt. Aquesta, se'm fa menys llarga que les altres vegades que l'he fet i els kms passen prou ràpid. Arribem al trencant de sobremunt amb un temps de 4h 33min i amb 30 kms ja a les cames.

Ni tan sols parem a Sobremunt, seguim de dret cap a Sta. Llúcia. El corriol està enfangat, com sempre, però molt més transitable que altres vegades. Aquest tram si que se'ns fa llarg a tots dos, a mi per la impossibilitat de còrrer fora de les baixades i a l'Edu per lo que portem ja a les cames, ja que comença a arrossegar molèsties sobretot a les puntes dels dits durant les baixades. Pactem fer una parada una mica més llarga a Sta Llúcia a la qual arribem a les 5h des de que hem sortit, portem 32,5 kms. Fem unes barretes, compartim un plàtan i després de la foto de rigor seguim camí cap a St. Martí Xic, l'ultim cim de la jornada.

Comença a apretar la calor, són les 12:30 del migdia aproximadament i el llorenç apreta de valent i les ombres en aquest tram van buscades. Per sort les pujades en aquest tram són poques i puc trotar força tram. Per desgràcia de l'Edu, tenim un parell de baixadors que li fan veure les estrelles, i encara ens queda la baixada de St. Martí Xic!.

Tot i les penúries, ens trobem força anímicament i apenes ens notem cansats. Arribem a St. Martí Xic, on fem una nova parada que aprofitem per cambiar mitjons i refrescar una mica els peus abans de seguir. Portem 5h 30min i 36 kms. Ja tenim la feina grossa feta.

La baixada, l'Edu pateix de valent durant la llarga baixada desde St. Martí, així que la fem pràcticament tota ella caminant. Sobretot la part inicial que és més tècnica que és on les puntes dels peus reben tot l'impacte de les frenades. Ens queda un bon troç  fins arribar a St. Hipòlit de Voltregà la major part pistejant sota un sol potent i molt justos d'aigua a les motxilles, de fet anem resant per trobar una font o un super on poder comprar una ampolla d'aigua.

Arribem a St. Hipòlit, portem 6h 20min. Travessem el poble i en el lloc menys esperat, trobem  solitària una font d'aigua fresca i reparadora que s'ens aparèix com si fos la verge. Omplim d'aigua i reprenem el camí ara ja bastant més refets, ens queden 9-10 kms, 10 kms de sol espatarrant i peus adolorits, per sort no notem un excessiu cansament acumulat. Anem a buscar el camí que voreja el Ter i els kms van caient poc a poc, trotant de tant en tant. Sortim just a sota del Puig de les Tres Creus, ja som a Torelló. Només ens queda travessar el poble. Passem la zona esportiva i pujem cap al Barri de Montserrat per anar a buscar la font de Puigroví i seguir el PR que ens porta fins a Vilaseca, el final de la nostra aventura d'avui. Arribem al final de la ruta després de 9h 10 min (7h 57 min efectius) i després de caminar/trotar durant poc més de 51Kms.

Repte superat. Ara anem a per una altra.