diumenge, 14 de març del 2021

CASTELL DE MILANY

... I una altra la saca! Aquest cap de setmana ha sigut el Castell de Milany, el qual ja li teníem ganes des de fa temps.

Avui ens hi ha acompanyat l’Helena per invitació d’en Xevi, el qual ens ha recollit a les 7:30 a la porta de casa.

Hem arrencat poc abans de les 8 des de l’entrada de Vidrà on hem deixat el cotxe. Enfilem per un camí que surt per darrera de la vila i que ràpidament va guanyant alçada entre camps de pastures.

El camí es  desdibuixa i fa que haguem de recórrer sovint al track que portem gravat al mòbil. De fet en molts casos, ens fa tirar pel dret travessant algun cap i baixant alguns marges. Retrobem el camí i seguim pujant en direcció al barretó fins a sortir a una masia.

Arribat a aquest punt, en Xevi ens diu que hi ha un tram just aquí que la enllaçat a voleo sobre el mapa, ja que no tenia cap track de referència per enllaçar el track que seguim amb el que hem d’anar a buscar.

Trobem una parell que baixa d’on sembla que hauríem de pujar nosaltres i demanem els demanem si anem bé per anar a Milany ens diuen que si, però mirant el mapa tinc sospites de que ells venen directes de Milany on hi ha trencall més a munt amà dreta i nosaltres volem anar abans cap al Barretó que ens decantaria a l’esquerra.

Enfilem el camí amunt, que serpenteja i puja força en molt poca estona. I trobem l’encreuament del que venien aquella parella. Nosaltres seguim el track  girant cap a l’esquerra. Mala elecció, sortim a una cinglera i la resseguim per tal de trobar algun baixador sense sort.

Decidim estudiar el terreny i consultar el mapa. A primera vista observem una masia per la qual sembla que hi hauria de passar el track així que decidim provar sort d’anar-hi pel dret improvisant camins, travessant rieres i baixant marges de nou.

Aconseguim arribar a la masia i retrobem de nou el track. Agafem una pista que ens porta directes al Barretó i seguim de dret en direcció a Milany. Passat un km mes o menys, arribem a un altre trencall a simple vista sembla que qualsevol camí pot portar cap a Milany, decidim separar-nos, en Xevi i l’Helena Segueixen de dret mentre que jo agafo la pista de l’esquerra i que sembla fer una mica més de volta.

Vaig trotant alegrement per el camí durant una estona. Passat un altre km, dono un cop d’ull al track i m’adono de que he marxat i molt del camí i repassant el mapa m’adono que aquest camí s’allunya bastant i em fa donar una volta massa gran, i decideixo deixar el camí i enfilar-me pel dret. Amb aquestes, en Xevi em truca per telèfon. Ells també han decidit recular un tros, així doncs, vaig retallant muntanya amunt en direcció al track original.

Hem retrobo amb els companys una mica més amunt, asseguts  en un prat mentre esperen a que jo arribi. Junts de nou seguim el camí amunt, aquest cop el camí esta marcat amb marques grogues. En poca estona, ja som a peus de Milany. Pugem fins a les runes del Castell on mengem alguna cosa i fem algunes fotos.

Toca baixar i per sort, la baixada està ben marcada. Seguint unes marques de GR baixem per un corriol molt maco i el qual disfrutem molt. Però no tot són flors i violes,... a mitja baixada tornem a perdre de nou el track i hem de tornar de nou a buscar-nos la vida entre marges, arbustos i esbarzers. Sortim de nou al track, i segueix la baixada, ja per una pista molt més marcada que deriva en un nou corriol de baixada. La baixada es fa llarga i el fet de tornar a perdre el track de nou per uns minuts fa que es faci encara més pesat. Sortim a una ultima pista de baixada que ens porta directament a Vidrà.  On arribem després de més de 4h de caminada.