diumenge, 29 de desembre del 2019

Sortida de fi d'any

Tanquem un altre any, així que amb la colla de Tocats de l'Olla hem fet una sortida per acomiadar-lo. Caminada amb quilòmetres, desnivell i dinar de colla per rematar-ho.

Camí de 3 Batlles
Ens hem trobat a les 9.30 a l'aparcament del camps d futbol de Sant Vicenç. La comitiva la formavem en Jordi, En Xevi, l'Oriol, la Laia, l'Erik, l'Iker i jo. Comencem la caminada en direcció al Castell que superem ràpidament i seguim passant per els 3 Batlles i encarant el cami que ens portarà a la pista de Saderra a la qual arrivem en poc menys d'una hora.

Des d'aquí agafem el camí de les gargantes, el qual es enrevessat i amb desnivells força forts. Durant la pujada per les gargantes, l'Iker diu que no es troba massa bé i que se sent molt cansat, tot i això segueix caminant amunt. Ens prenem el temps necessari perque es vagi recuperant i seguim més a poc a poc. Arribem a un petit coll en el qual tenim dubtes sobre el camí a seguir, doncs tenim la opció de agafar un camí que segueix endavant de baixada o bé un altre a mà dreta que puja en direcció a Bellmunt. Optem per aquest segon per intentar fer cim a bellmunt abans de baixar.

Després d'una pujada molt forta on l'Iker ho passa realment malament, sortim a un nou trencant amb tres noves opcións, baixar a coll de Duec, pujar a Bellmunt o bé baixar ja en direcció cap a  El Bosquetell. Agafem aquesta última opció, retallant aixi la pujada a Bellmunt, degut a que anem malament de temps i l'Iker segueix sense anara massa fi.

El camí ara va baixant en direcció a Hi-Era-De-Massa, sense arribar-hi, ja que enllacem el camí cap al bosquetell abans d'arribar-hi. El camí segueix baixant i més tard entrem a un corriol on trobem unes marques de GR. Arribem al Bosquetell i seguim en direcció nord fins a arribar a un nou coll.

Ara el camí baixa fort en direcció al Salt del Mir, per un camí molt tècnic el qual haviem fet a principis d'any a la volteta que vàrem fer pel Bisaura. Una mica més avall en venen a retrovar Joan i l'Angels, que han sortit desde Santa Maria de Besora i des d'ara fem el camí plegats. Seguim avall sense fer parada al Salt del Mir ja que anem molt tardi un cop creuat el riu agafem una pista que ens porta al Restaurant del Mir.

En Joan té el cotxe uns metres més endavant, i ell i l'Iker que està exhaust agafen el cotxe fins a Santa Maria. La resta seguim per la pista caminant fins al poble on arribem després de 3h 42min de caminada.

Acabem la jornada amb un bon dinar al restaurant Els Bufadors. L'Iker a penes dina res i es posa a dormir en un racó sembla que te febre i dorm durant una bona estona. Acabat de dinar, tornem a casa en cotxe deprès d'una magnífica jornada.