diumenge, 8 de desembre del 2019

Caco a Sant Martí Xic

Preparem el trail de la setmana següent a Bellcaire d'Empordà. Per fer-ho, aquest matí hem anat amb en Xevi a fer una sortida de CaCo.

A les 9:00h m'ha passat a recollir en Xevi i hem fet camí cap a Sant Hipòlit de Voltregà, on hem deixat el cotxe darrera del camp de futbol. Des d'allà hem enfilat camí en direcció a Sant Martí Xic, passant per la Creu del Morral i seguint el camí de Serratossa després.

Hem seguit la Pista del Camí de Serratossa fins a arribar al trencall del PR que puja a Sant Martí Xic, just després de passar al costat del dipòsit d'aigua. Enfilem camí amunt que comença a pujar més dret tot seguint les marques de PR. Travessem la pista un parell de cops, però seguim pujant per el camí.

Arribem a un encreuament i girem a la dreta per anar a visitar la Bauma de la Miranda. Després de visitar-la, seguim a la dreta per enfilar ja cap  Sant Martí Xic. El camí s'enfila fort una estona, però de seguida sortim a un camí ample poc definit que ens porta a la pista que porta a l'Ermita. Trotem per la pista que va en lleugera baixada. Arribem a Sant Martí Xic i fem una aturada per prendre aire i veure una mica visitant el castell. Acte seguit, tirem avall seguint unes marques de PR que ens porten a un corriol per darrera el castell i baixant per unes ziga-zagues que desenvoquen a un altre corriol s'enfila una mica a mà esquerra que ens porta a passar per la Balma del Solell de la Terrada. Seguint el PR, anem baixant per un bosc. En ocasions s'ens fa difícil trobar les marques  i hem de recòrrer al track que portem gravat al mòbil.

Anem a sortir a unes granges a mitg camí entre Santa Cecília i Sant Hipòlit de Voltrega, on girem cap a l'esquerra per anar-nos aproximant a St. Hipòlit. Arribem a Sant Hipòlit per una carretera secundaria per la banda sud de la població i creuen en direcció a la zona esportiva per anar a retrovar el cotxe.