dissabte, 12 d’octubre del 2019

Trail del Bisaura

Avui tocava el Trail de Bisaura. Enguany en la versió M de 22kms (a mi m'han sortit 23,5). En aquesta ocasió en Xevi, En Jordi i Jo, comparitm distància, mentre que l'Erik, en Bernat i la Laia han optat per la S de 11 kms. L'objectiu personal per la cursa es intentar voltar les 3h 15min.

Arribem a Sant Quirze mitja hora abans i aprofitem per escalfar una mica per entre els carrers del poble i deu minuts abans de la sortida passem pel control de sortida i ens plantem sota l'arc. 

A les 9:00h ens han donat el tret de sortida, petardo al canto i campi qui pugui!. Fem els primers metres atravessant el poble en direcció Montesquiu per una pista ampla. La cursa, fins al Castell de Montesquiu, al qual no acabem d'arribar-hi. De fet, fins al primer avituallament el track es calcat a l'any anterior. 

Arribo a l'avituallament amb 26' 20", bec un glop d'aigua i reagrupem amb la resta de companys.que arribem practicament a l'hora que jo. Fem camí cap al següent avituallament, a la Farga de Bebié a on tenim un primer tall horari. Faig la primera part d'aquest tram amb pas força alegre, trotant pràcticament tot, però el ultims metres abans d'arribar a l'avituallament vaig una mica tou, tot i amb això faig un esforç per no abaixar el ritme. 
Segon avituallament, portem 47' 30", la previsió era de passar amb 45', per tant, no estamos tan mal, esperem no fotre un pet com un aglà!.

A partir de qui bé lo bó del Trail, la canya brava. Tanmateix, tot i no haver parat massa estona a l'avituallament, just un gotet d'aigua, fem el camí cap a l'avituallament dels Bufadors amb energia renovada. fent els primers metres que sòn de pujada en asfalt per travessar la Farga de Bebié caminant i recuperant una miqueta. 

En aquest tram em sento molt be, corrent entre trialeres, amb tobogans que pujen i baixen molt i molt divertits. El grup s'ha anat estirant, tant, que quan m'en adono en Jordi i en Xevi no els tinc a la vista i s'han quedat enrera. Jo segueixo al meu ritme, convençut que tard o d'hora m'atraparan, ja que encara queda molta cursa per endavant. Aquestes trialeres, acabem de cop en una forta pujada on quasi hem de grimpar i on al capdemunt ens hi espera el tercer avituallament de la jornada. El temps de pas en aquest punt es de 1h 30' 53". Aquí ja vaig bastant per sota del temps que tenia com a objectiu, que era 1:15'. Aquesta última pujada m'ha matat!.

A aquestes alçades, ja tinc la meitat de la cursa al sac i amb ella la pujada més 'Heavy' de la cursa. Aprofito aquest avituallament per menjar alguna cosa i hidratar-me bé i repostar aigua, de pas faig temps per veure si veig arribar als companys. Surto de l'avituallament sense poder veure als companys. 

El tram que correr per els bufadors es simplement espectacular i de gran bellesa paisatgistica. Durant tot aquest tram tinc un nou 'baixón' i em costa mantenir gaire estona seguida trotant. Sortint dels bufadors, m'atrapa en Xevi que va més fresc. Em comenta que s'havia quedat enrera acompanyant a en Jordi que ho havia passant una mica malament en el tram entre Bebié i Beví, però que seguia en cursa al seu ritme. Així doncs seguim endavant amb en Xevi que marca el ritme, sobretot en les pujades on a mi em costa més.

Santa Maria de Besora, el penultim avituallament abans de l'arribada, on passem amb 2h 12' 21". Anem 22 minuts per sobre el calcul previst. Menjem una miqueta i bevem, sense pressa, ens espera encara la pujada al Castell de Besora que no es cosa fàcil després dels kms i desnivell que acumulem a les cames. La pujada es fa dura, tot i això, el fet de conèixer el terreny ajuda  passar-ho millor i un cop passat el castell ja trotem amb alegria per anar a buscar el Pla de Revell, tot i això l'ultima pujada abans d'arribar al pla s'em fa llarga.

Arribem a l'avituallament de Pla de Revell plegats amb en Xevi, si bé ell sembla anar algo més sobrat amb 2h 52' 50". Tenim 23 min per arribar a meta si volem aconseguir l'objectiu marcat, just, però no impossible, haurem fotre-li fort!.  Ens tirem de cap per la trialera avall, a muerte, disposats a disfrutar de la baixada on adelantema força corredors tant de la curta com de la distància de 22kms. No obstant, aquesta s'ens fa llarga, molt llarga,...En Xevi es gira el turmell en un tram relativament senzill de pista, i això sumat a que jo vaig just de fondo, fa que abaixem el ritme una mica per mantenir la mecànica. Arribem a Sant Quirze, fent un descens entre carrerons i escales i sortim al capdamunt del pont, on ja podem veure el call d'arribada, aixi que fem un ultim esforç i entrem corrent al box d'arribada on hi ha un munt de gent  a l'altre costat de les tanques donant suport. Entre aquesta gent i tenim la familia, i l'Iker salta per acompanyar-nos a travessar l'arc d'arribada, el qual passem amb 3h 32'37". 

En resum, una cursa genial, amb un recorregut espectacular. La sensació final, es que he arrivat una mica just a la cursa, ja que, en alguns moments he anat molt tou. A nivell de la colla, tots molt contents d'haver acabat la cursa, i amb l'extra afegit de que tant en Bernat com la Laia vàren fer podi en la distància de 11 kms en les seves respectives categories. Esperem tornar-hi en la propera edició.


FITXA:
Sortida - Font Codineta: 26min
Font Codineta -  Farga de Bebié: 47 min
Farga de Bevié - Beví: 1h 30 min
Beví - Sta Maria de Besora: 2h 12 min
Sta. Maria de Besora - Pla de revell: 2h 52 min
Pla de Revell - Arribada: 3h 32 min.
Temps Aturat: 26 min.
Temps Total: 3h 32min
Distància: 23,50 Kms.
Desnivell: 1.000+/1.000-