dissabte, 2 d’octubre del 2021

Vilaseca - Borgonyà - Bajalou - Orís

Donat a que avui teniem coses a fer a casa, avui hem fet una volteta més 'light'. Després d'un parell de setmanes sortint a fer desnivell per alta muntanya, hem aprofitat per fer una tirada més corredora.
Hem sortit de casa en direcció a Borgonyà per anar a buscar el GR que ressegueix el riu Ter fins a sortir al trencant de Saderra. Hem fet caminant la primera part fins just trobar el trencant del GR, i un cop allà hem trotat durant quasi tot el corriol fins a arribar al final del mateix i travessar la C-17 per sota.

Des d'allà seguim el track de la ruta que vàrem fer a inicis d'any per fer els 50K d'en Xevi, i agafem un camí que travessa uns camps i que ens porta a travessar el Riu ter just abans d'arribar al restaurant de Bajalou.

Deixem el restaurant enrera i seguim el corriol que mica en mica va pujant. El terra està ben humit de les plujes dels últims dies i de seguida quedem amb els peus ben molls. Fem aquest tram caminant però amb pas lleuger fins a arribar a l'abocador, on el camí passa a ser una pista més ampla. Intentem trotar tot el possible pista a munt, però a l'Iker li costa una mica i hem de fer algún tram caminant.

Sortim a la carretera d'Orís cap als Munts i girem a l'esquerra, deixant ja el track que seguiem i baixem per la mateixa pista trotant fins a la rectoria, on agafem el camí marcat com a PR i que  després de poc més d'un km de descens ens deixa de nou a la carretera prop d'Orís.

Seguim trotant carretera avall i travessem el nucli d'Orís per anar cap a Ca l'Auro i seguir des d'allà per el camí lateral que passa pel costat de la C-17 i que després de travessar el pont ens deixa a Borgonyà. Passat el pont, baixem cap al txiringuito per seguir per el PR en direcció a Vilaseca. l'Iker ja fa estona que li està costant seguir el ritme, i l'haig d'esperar un parell de cops.

Finalment, passades les fàbriques de Borgonyà, pactem amb l'Iker de seguir cadascú al seu ritme fins a casa aquests escasos 2 kms que queden, els quals puc fer amb un bon ritme. L'Iker fa una última apretada i arriba darrera meu a poc més d'un minut. Finiquitem doncs aquesta sortida express amb 16k i poc més de 2h.