dissabte, 25 de setembre del 2021

Balandrau i Puigcerverís desde Pardines

Avui hem fet una nova sortida amb en Jaume, en Pere i l'Iker per alta muntanya, concretament al Balandrau. No ha estat la tipica pujada desde la pista de Tregurà, ja que hem sortit de Pardines per fer una volta més llarga i complerta.

Sortim passades les 7 del matí desde Pardines, just amb les primeres llums del dia. Agafem una pista que s'enfila  i que mica a mica ens va orientant en direcció est. El dia es presenta clar i net de núvols el qual ens fa pensar que tindrem una bona jornada. Passats 3kms, i un cop acabada la pista, girem en direcció nord per un corriol amb forta pendent que ens fa travessar una clariana. Darrera nostre, una densa massa de núvols creua el Taga i el Puig Estela i s'ens apropa ràpidament desde la vesant sud.

Poc més d'un quilòmetre sortim a una pista (la pista que porta a Tregurà) la qual creuem i enfilem de dret per mitg de bosc enmig d'un mar de boira, doncs els núvols que venien de Serra cavallera ja ens han atrapat. Deixem el tram de bosc, enrera i comencem una pujada vertical entre la boira mirant d'orientar-nos com podem, per sort, uns metres més amunt, deixem el mar de boira enrera i ens trobem amb un dia radiant i assolleiat just abans d'iniciar la pujada al Puigcerverís la qual es presenta molt dreta.Fem cim i aprofitem per fer algunes fotos ràpides, doncs en aquesta alçada el vent bufa fort. Al fons ja podem veure el Balandrau, que encara ens queda lluny. Baixem de Pugcerverís per la banda contraria a la que hem pujat, la qual és força dreta i seguim resseguint per la carena fent puja-baixes per una zona totalment erma i sense vegetació.

Mica a mica ens anem acostant al nostre objectiu, abans però ens queda fer un km vertical amb pendents de fins al 36%. Ens ho prenem amb una mica de calma, ja que l'Iker avui va just de forces i va una mica tou. Ens reagrupem just a l'inici dela petita tartera que forma el Balandrau on gaudim d'unes fantàstiques vistes del Puigmal i Coma de vaca. Fem cim amb 2h 15min. Aprofitem per fer algunes fotos i busquem un lloc on no toqui l'aire per menjar una mica.

Iniciem la baixada, desfent el camí de pujada, trotant amb compte durant els primers metresque són més drets i amb pas més alegrea mida que la dificultat del terreny ho permet. A l'alçada del Puig de les Graves, (a mig camí del Balandrau i Puigcerverís) ens desviem a l'esquerra per un corriol qur enllaça amb un camí i que ens porta a la collada Meianell on  trobem la pista de Tregurà.

Un cop a la pista  la seguim durant un quilòmetre i mig fins a trobar de nou el corriol per el qual haviem sortit al matí i ens deixem anar avall, primer per l'efímer tram de bosc i seguidament per la clariana on podem veure millor les vistes del Taga i Serra Cavallera.

Sortim de nou a la pista inicial de la sortida d'avui i ens llancem avall trotant durant els 3 kms que ens queden fins arribar a Pardines de nou .