dimarts, 13 de juliol del 2021

Un Taga entre setmana

Avui hem fet una escapada cap a les muntanyes del Ripollès amb l'Iker per preparar la sortida del fi de setmana vinent.

Hem anat a pujar al Taga, muntanya fàcil i agraïda que ens agrada fer de tant en tant i la qual hem decidit pujar desde l'Ermita de Sant Martí d'Ogassa.

Deixem el cotxe a l'aparcament que hi ha a la mateixa ermita i un cop fets els ultims preparatius enfilem el camí amunt.

Com sempre els primers metres ens tiben de valent els bessons, però mica a mica anem escalfant i sense adonar-nos-en ja sóm al pla on hi ha l'abeurador de les vaques. Seguim pujant pel camí fins que trobem l'inici de les ziga-zagues i decidim pujar fins a la portella pel dret seguint una canal que hi porta quasi directe.

Arribem a la Portella poc després on agafem una mica d'aire abans de seguir camí en direcció al cim. La pujada segueix sense cap incidència i de seguida arribem a dalt en menys d'una hora des que hem sortit del cotxe (52 min).

Fa una mica d'aire i és fresquet, aixi que decidim menjar-nos la barreta que portàvem un cop a baix. Baixem per la banda de Coll de Jou, una baixada que cada cop m'agrada menys de fer-la trotant, ja que és molt irregular i és molt fàcil de fer-s'hi mal. Tot i amb això, arribem abaix amb un quart d'hora.

Ara si, mengem una mica i seguim el camí pel GR que surt de darrera del Refugi de Sant Jordi, el qual ens porta a través de bosc de nou cap al punt de sortida. Aquest, està força brut de vegetació en alguns trams, sobretot en la part final i fa que haguem de afluixar el pas per tal de no perdre la pista.

Arribem al trencall on s'agafa la pista principal que hem pujat a primera hora i desfem uns metres fins a arribar al cotxe.