dissabte, 16 de juliol del 2016

Fontalba - Puigmal - Nuria - Fontalba (16/07/16)

Tornem amb la ruta clàssica, i que ja esdevé quasi una tradició familiar de pujar al Pugimal durant l'estiu.

Des de que l'Erik va pujar per primera vegada als vuit anys, hem intentat pujar cada any al Puigmal, en un mena d'exercici de teràpia Pare-fill.

L'any passat ja vàrem allargar la ruta baixant a del Puigmal per Nuria i tornant de nou a fontalba, afegint així un bon grapat extra de kms i metres de desnivell a les cames.

Aques any teniem l'intenció de repetir-ho i allargar inclús la ruta fins al coll de Finestrelles abans de baixar a Nuria.

Per fer la volta, no vàrem anar pas sols. Ens hi van acompanyar dos companys de natació de l'Erik, En Gerard i l'Eric S.i els seus pares en Ramón i en Felip.

Sobre les 7 posavem peu a Fontalba, i després de carregar motxilles i prepara-nos, vàrem sortir cap al Puigmal. El dia estava serè i no bufava gens aire, el qual pronosticava una bona excursió.

Ja es veu el cim
Els primers metres sempre s'em fan durs, em costa molt d'arrencar, avui a més em noto força feixuc i noto que les cames pesen i em falta l'aire, així que afluixo una mica el pas i em quedo tancant el grup amb en Gerard i en Ramon que van més lents. En Felip i els Eriks van tirant.

Arribem al cim de la Dou on fem una petita aturada per veure aigua i agafar aire i seguim. Continua la bonança. No fa massa calor i el vent és molt lleuger.

Al arribar al cim del borrut ens posem els paravents, aquí ja comença a notar-se l'aire que no és fort però si que és fresc.

Un més al cim del Puigmal
Arribem al Puigmal amb 1:45 aprox. No és un mal temps tenint en compte el deplorable estat de forma que tinc últimament i que em fet vàries aturades durant l'ascenció. Fa aire i es fred, així que no ens entretenim massa i fem les quatre fotos de rigor.

Tirem avall amb l'intenció decidir al coll del Segre si anem cap a Finestrelles o bé tirem cap a la Coma de l'embut i anem a buscar Nuria ja.

Al coll, decidim de anar directes cap a Núria. En Gerard ha patit una mica pujant i l'Eric S. també prefereix tirar avall.

La baixada la fem bastant xino-xano, aprofitant per fer alguna foto i gaudir del paisatge. Els recs i torrents baixen plens d'aigues fesques i cristalines.

Arribem a Núria després de quasi dues hores de descens. S'ens a fet bastant llarg, sobretot a l'Erik i a mi que acostumavem a baixar trotant en alguns trams i escurçavem força el temps.

A Núria fem parada per esmorzar. No hi ha massa gent a Núria tenint en compte que és un dissabte al matí de Juliol, o almenys és la sensació que ens dóna.

Després de respostar forces, Reprenem de nou el camí, ja de tornada cap a Fontalba. Enfilem els trams de pujada amb un ritme força bo, però a en Gerard li costa seguir i anem parant sovint per esperar-lo. Com és habitual, ens creuem amb una multitud de gent que va cap a Núria.
La tornada s'em fa curta i haviat ja divisem els cotxes, tot i que sabem que encara queda una bona estona abans no arribem. Aprofitem per encantarnos de nou als torrents d'aigua que baixen plens del Puigmal. Finalment, arribem a Fontalba en 1h 30 min des de que sortirem de Núria.