divendres, 24 de setembre del 2010

Road Book Tracks del Diable

Avui he fet una sortida llarga. Volia posar-me a prova en una sortideta amb força Kms i desnivell per anar agafant fondo per a les properes fites, Territori Puigcerdà (3 Octubre) i els Tracks del Diable en 3 etapes (pont del Pilar).

D'altra banda, en Jordi de Tracks del Diable em va proposar només un parell de dies abans de marcar amb el GPS els waypoints per preparar el road-book dels Tracks. Vaig acceptar, doncs el tram a marcar era força llarg (uns 30 Kms) i a més podria practicar amb el GPS el tema de marcar Waypoints i coses per l'estil.

Així doncs a les 9:30 aproximadament m'he posat en marxa en direcció al Pelut per pujar cap a Orís i amb l'intenció d'arribar a St. Boi de Lluçanès. El matí es presentava fresc ja que el sol sortia timidament d'entre els núvols. Un cop passat el trencant de Sant Salvador (lloc on tornaria a passar ja de tarda) decideixo agafar el trencant que hi ha a mà esquerra i que puja a través d'un corriol cap a St. boi per tal d'evitar pujar Gallifa de fer la sortida més trialera i entretinguda. Un cop dalt s'em acut que encomptes de baixar a St. Boi puc tirar cap al santuari dels Munts a fer-hi una visita i cap allà que vaig, així que passo la tanca de ferro que hi ha a la dreta i enfilo per trobar de nou el camí que va d'Orís als Munts.

Arribo al santuari al cap 1h 45min., aproximadament. paro uns minuts per veure aigua i tiro cap a Sant Boi per el GR que hi ha a mà esquerra segons baixes. El GR és pràcticament tot de baixada, però casca molt ja que a part de ser una baixada amb força desnivell, hi ha molta pedra solta i mala traçada i tant braços com els bessons es carrèguen d'allò més.

Finalment arribo al poble i m'assec una miqueta a la plaça, que per cert i feien mercat, i aprofito per trucar a en Jordi perque hem donés instruccións d'on havia de començar a marcar. Són quasi les 12 i començo a tenir gana, pero decideixo arrencar i anar a buscar el punt de l'últim waypoint marcat i dinar allà, calculo que amb un quartet hi arribaré.

Dit i fet en arribar al trencantque duu a Sant Miquel de Gallifa paro a fer un mos. L'entepà i la Coca-Cola que duia em duren res i menos, i trobo a faltar una poma (o dues) de postre. Un cop dinat arrenco i començo les meves aventures amb el GPS, parant-me a acada trencant o punt conflictiu per anotar-ho a la maquineta i fer el correcponent croquis a la llibreteta. 

D'altra banda fins ara he anat per camins coneguts i a partir d'ara depenc unicament del GPS ja que són terrenys que no he trepitjat mai, Alguns trams si que recordo haver-hi passat al guna vegada pero no tots.

Ara es fa molt més lent avançar, ja que el fet de parar per marcar el waypoint em fa perdre molt temps i el que podria fer en una hora i estic mitja hora de més. El GPS em porta per corriols i senders molt divertits tot s'ha de dir, però a mida que van passant els metres em vaig trobant més i més cansat.

Arribo a Sant Salvador, a partir d'ara hi ha un bon tros que conec tot i això em foto de cap en una de les trialeres, per sort sense cap conseqüencia greu. Sorto a la pista i tiro avall fins que el GPS em desvia cap a l'antic abocador. Segueixo un corriol el qual recordo haver passat un cop ja fa un parell o tres d'anys i travesso un rierol unes 1.500 vegades fins arribar al restaurant de Bajalou. Aquí ja començo a estar força tocat, tinc poca aigua. Són les tres de la tarda aprox.

Segueixo la ruta que hem duu cap a Saderra, on ting una pàjara descomunal. Decideixo deixar de marcar els punts i anar per feina sense parar. Amb la merda de les obres no se trobar l'entrada del GR que porta a Borgonyà, així que decideixó seguir el trac fins a Coll de Duec i llavors agafar la carretera i avall.

Déu ni dó en arribar a l'alçada del tancat de fil elèctric haig de seguir a peu durant un 3-4 Kms del pajarón que porto, ja que gairebé avanço més a peu que sobre la bici, a més el cambi que va ple de fang comença a fallar i em ratlla moltíssim. 

Arribo a Coll de Duec a peu i m'enfilo sobre la bici, ara ja tot és pla i avall. Trec un nou filat amb tanta mala folla que em fot una enrampada de collons. Baixo per la carretera de Bellmunt deixant-me anar i acte seguit cap a Sant Vicenç o finalment a casa. Arribo a les 4:20 de la tarda aprox. o sigui, 6h30min. després d'haver sortit de casa, no obstant el comptaquilòmetres em senyala 4h:36min, així que he estat 2h paratentre els 15 min del dinar i els paros per marcar els waypoints.

En total m'han sortit 53Kms i uns 1300 de desnivell acumulat aprox. Deu n'hi dó la sortida d'avui.

1 comentari:

Carles ha dit...

PROCAP TEAM ha deixat d'existir. La nova direcció i nom es:

http://in-quiets.blogspot.com