dilluns, 26 de juliol del 2010

XXIV Cursa popular de Sta. Cristina d'Aro


Després d'haver debutat al matí a torelló en curses atlètiques, tenia el repte de córrer a Sta. Cristina una distància algo més llarga. La veritat és que després de dinar les ganes de córrer eren més aviat poques, doncs les cames encara feien xup-xup. 

Vàrem arribar molt d'hora a Sta. cristina així que vàrem aprofitar fer recollir els dorsals només arribar ja que no hi havia gent i vàrem anar aprendre alguna cosa amb els nens i la dona. Aquí també és feia cursa per als nens de 1100m i L'Erik s'hi havia apuntat junt amb en Didac, així els tres faríem avui 'doblete'.

Els primers a córrer com quasi sempre vàren ser els nens, els quals vàren anar força bé. Tenint en compte que ells no són corredors si no que lo seu és la natació i allà molts dels que hi havia eren de clubs atlètics. A més corrien amb nens de fins a 2 anys més grans i que els hi treien quasi un pam. Al final vàren fer 30 i 32 d'un total de 90.

Un quart d'hora més tard arrencava la cursa dels grans, Aquí hi havia moltes categories juntes, sèniors, veterans, cadets, juvenils,... o sigui de 12 anys cap a munt.

Hi havia un munt de gent. Segons les classificacións van acabar-la més de 350 persones. Jo vaig posar-me força enrera a la sortida. Encara era novato en el tema de les curses populars multitudinàries i no volia fotrem davant de tot i que només sortir m'anessin passant gent i més gent. Així que un cop donada la sortida comencem a córrer direcció al Golf Costa Brava que és per on es disputava bona part del recorregut. El primer Km. el vàig fer bastant lent doncs no estic acostumat a córrer entre tanta gent i anava una mica a l'expectativa. Mica a mica el grup s'estirava i ja vaig anar posant una mica el meu ritme. Al Km 2 miro el rellotge i veig que marca 10:25, o sigui que vaig a una mitja de 5:12 aprox. Considero que està bé m'he proposat fer la cursa amb una mitja de 5-5:30 el Km igual que al matí que serien un 40-42 min de cursa. 

Tot i haver corregut a 4 i pico al matí aquí la cursa era més llarga i tenia cansament acumulat i m'estimava més reservar algu pel final. Mica a mica anaven caient Km per un recorregut forestal molt maco sense excessius desnivells tret d'algun repechonet, A cada km mirava el rellotge i veia com anava passant a 5 i escaig el km cada vegada  en arribar al Km 6 començava notar-me cansat, però només hem quedava 1km 700m per acabar. - Això és una volta al circut del matí -  Vaig pensar i vaig aconseguir mantenir el ritme fins al Km 7. Arribat en aquest punt, entravem ja al tram que haviem anat a reconèixer amb els nens i ja sabia el que hem quedava, així que vaig manterir uns 300 metres més el ritme i llavors vaig començar a apretar de valent en trepitjar de nou l'asfalt, quedaven 400 metres de res i anava amb un temps molt bó si apretava podia aconseguir baixar la mitja de 5 el Km. 

Finalment arribo a meta amb un temps de 38:02 i una mitja de 4:54 el Km. Repte aconseguit!. Ara a per la pròxima que potser serà la cursa popular d'Amer de 8 Kms on ja m'he marcat el repte de baixar de 38 min.