diumenge, 10 de febrer del 2019

Puig de l'Aliga i Puigsacalm

Avui hem quedat amb en Xevi Rubio per anar a fer una caminada.

Hem deixat el cotxe prop de Cal Ferrer, a la Vola, i des d'allà hem agafat la ista que s'enfila a la dreta del restaurant. El camí passa per una pista ampla fins a arribar ben bé a una antiga masia abandonada. A partir d'aqui, agafem un caminet quesurt de darrera de la casa i que es va enfilant lleugerament. Aviat trobem un trencant que ens desvia a mà esquerra per pujar al puig de l'àliga.

Arribem al puig de l'aliga en 53 min, fem unes fotos i tirem avall, desfent el camí fins a retrobar l'anterior trencall, el cual agafem ara en direcció al Puigsacalm.
Vista des del pig de l'Aliga
El camí va planejat amb lleugera pendent de pujada durant tot el tram per mig de boscos de fajedes i alzinars. Aquest camí ens porta fins a mig tram de pujada entre Barcons i el Puigsacalm.

Des d'aquí ja coneixem el camí, el cual hem fet moltes vegades. Arribem a Font tornedissa, on trobem molta boira i un vent considerable els cuals ens acompanyen la resta del camí fins a Puigsacalm.

Fem cim amb quasi dues hores de camí. No ens entretenim massa a dalt degut al fort vent que hi fa, aixi que reculem i desfem el camí fis a Font Tornadissa, allà parem a fer l'entrepà, ja que estem arresserats del vent y la boira ja s'ha aixecat.

Després d'omplir la panxa una mica, seguim baixant, aquest cop de dret cap a Barcons on arribem trotant mitja horeta més tad.
Bosc de la grevolosa
D'es d'aquí seguim per una pista que surt de dret i que tot i que s'enfila una mica al principi, aviat comença a baixar tot vorejant pel bosc de la grevolosa.

Durant uns metres anem una mica perduts i no veiem massa clar on ens dura la pista, ja que el track tot i anar paral·lel al nostre cami va molt desviat.

Finalment, arribem al prat de la vola, on trobem una pista més ampla i transitada i que ens porta fins a can piguillem. Arribem al cotxe amb 3h 45 min de caminada.