dimecres, 26 de juliol del 2017

Circ de Vallter

Inici de la Pujada
Avui tocaba fer una caminada llarga per alta muntanya, la qual ens havia de servir com a preparatòria per fer l'Olla de Núria la setmana vinent. La ruta triada ha estat el Circ de Vallter.

A les sis del matí ens ha passat a buscar per casa en Xevi Rubio. Era la primera vegada que venia a fer una caminada d'aquest tipus amb nosaltres, tot i que ja amb ell ja em fet alguna sortida en BTT anteriorment.

Sobre les 7 i escaig ens hem plantat al capdamunt del pàrking de Vallter on després de fer els preparatius pertinents hem començat la ruta sobre les 7:30, agafant el GR que surt de la banda dreta  de l'edifici principal i que ens ha de dur cap a la Portella de Mantet (2409m). Pujem per un camí ben fresat i ben marcat al principi a través d'un bosc d'escasos avets acompanyats per el un bon ramat de vaques i el vent que no ens deixarà en tot el camí.

Arribem a la Portella de Mantet en 20 min. la pujada fins aquí la recordava una mica més llarga i tot i que sempre ens costa arrencar s'em fa curta. Les vistes a la vesant francesa des del coll són impresionants amb un mar de nuvols al fons. Podem veure també al fons i a l'est el Costabona i el Canigó.
Portella de Mantet

Enfilant el Pic de la Dona
Seguim el camí cap al Pic de la Dona (2702m) un camí dividit en tres segments, una primera pujada desde la portella que fem amb el vent en contra, un petit tram que planeja i que ens deixa recuperar i un ultim tram de pujada final fins al Pic. Val a dir que la pendent desde la Portella tampoc es excessiva en comparació amb d'altres que farem més tard.

Al Pic de la Dona hi arrivem amb 54 min., fem les fotografies de rigor, prenem una mica d'aigua i fem camí cap al coll de la Geganta, deixant-nos anar una mica aprofitant que fa baixada i allargant el trot per la cresta fins a arrivar al Coll, on hi ha el trencant que ens ha de dur a Bacivers. Aquí ens trobem amb un ramat d'una trentena d'Isards que baixen muntanya avall.
Triguem uns 20 minuts fins al Coll de la Geganta i decidim de baixar a Bacivers (hi havia l'alternativa de pujar a Bastiments directament). El camí cap a Bacivers no està massa ben marcat, cosa que fa que ens liem una mica i enfilem un turonet desviant-nos del camí un bon tros fent algun km extra i un grapat de metres de desnivell sumats a les cames.

Pic de la Dona

El Kraken de Bacivers
Quan ja pràcticament desistiem de trobar l'estany de Bacivers i enfilavem cap a un camí que semblava portar a la cresta de Bastiments, hem vist l'estany a uns pocs metres més avall i hem decidit de baixar-hi.

Un cop a l'estany teniem una juguesca amb l'Erik de que no seria capaç de travessar-lo nedant i be. travessar-lo no l'ha travessat, però si ha fet una bona remullada tot i que l'aigua estava a 11º i feia un ben fred que déu n'hi dó. Avui s'ha guanyat el Sobrenom de: El Kraken de Bacivers.

Un cop hem fet l'indio una estona en un estany d'alta muntanya, em tornat al camí, ja que el Bastiments (2861m) ens esperava i amb ell l'emorzar. Com que começavem a tenir una mica de gana i el vent cada cop era més fort ens hem donat pressa a pujar. El paisatge que hem vist just arribar a la carena sortint de Bacivers era espectacular amb tota l'extensió del Pirineu francés davant nostre. Gir a la dreta i últim tram fins a Bastiments. Fem cim amb 3h 09min.

Foto de familia al Bastiments
Mengem l'entrepà arrasserats del vent, fem foto de grup al costat del piolet i crestejem fins a la creu on fem alguna foto més. Ara ja bé cara avall fins al Coll de la Marrana (2530m). aquí en Xevi decideix d'anar tirant ja cap avall xino-xano, ja que té el genoll una mica tocat. L'Erik i jo, enfilem cap al Gra de Fajol (2680m). Tot i que la pujada és forta, no és excesivament llarga i triguem poc més de 15 min. a pujar. Fem les fotos de rigor a la creu i alguna 'selfie' per allò d'aparentar que som 'mudernus' i ens llancem cap avall. Dic llancem, perquè baixem cagant llets per la tartera arribant de nou al coll en només 6 min.

Ja al Coll de la Marrana ens bé pràcticament tot de baixada, seguim el camí corrent creuant-nos amb una gran quantitat de gent que puja cap a dalt des del refugi d'Ulldeter. Aquest tram desde el Coll fins a la sortida de la carretera el fem pràcticament tot corrent. Un cop a la carretera enfilem cap al parking tot xino-xano seguint la carretera asfaltada.

Finalment, arribem al cotxe amb 4h 49min de caminada. En Xevi ens estava esperant al bar amb una cerveseta ben fresca. Nosaltres hem fet el mateix (bé, l'Erik una Coca-Cola, que és menor). Avui ens l'hem ben guanyada!.