dissabte, 24 de juliol del 2010

16ª Cursa popular de Torelló

Al ser la cursa del poble no podia faltar-hi, a més entre els membres de l'organització hi havia alguns coneguts i això feia que un tingués la 'obligació moral' d'apuntar-s'hi, doncs feia 9 anys que s'havia deixat de fer la cursa en perdre's el club atlètic, i ara en la cursa de presentació del seu 'renaixement' no s'hi podia faltar.

De fet no havia corregut mai en una cursa atlètica de debó i feia alguns dies que no corria 5 kms seguits, però estava disposat a que aquest dissabte al matí fos la primera i corrent a casa amb el circuit més que conegut tenia força numeros per fer un bon temps.

Les meves previsions més optimistes estàven en rondar els 25-30 min, doncs en els entrenaments previs de la setmana passada solia córrer a 5 -5:30 el Km.

Després de les curses de categories inferiors, (on l'Erik va aconseguir fer el 12è de la seva categoria), vàrem sortir els grans (sènior, cadets i màsters). Hi havia una gran afluència de corredors, més d'un centenar, alguns d'ells força experimentats i algun profesional pel que em vàren dir o sigui que allà hi havia bastant de ferro.

Es tractava de fer 3 voltes en un circuit urbà de 1700 metres sense gaire desnivell i tot per asfalt. El ritme ja d'entrada va ser molt alt, la gent anava com un cohet. Jo durant la primera volta intenant seguir el ritme d'en Castells i en Pere V. que vaig aconseguir mantenir fins bona part de la segona volta doncs els tenia a escassos metres per davant. De tota manera aquestes dues primeres voltes  tot i aguantar bé el ritme anava força collat.

Després del segon pas per meta, ja em notava algo tocat doncs em costava mantenir bé el ritme de la respiració, però conscient de que només quedava una sola volta vaig aguantar amb el mateix ritme fins al final.

Al final en veure el temps que em va sortir (segons el meu crono) vaig flipar, 20:58 Això es una mitja de 4:07, molt millor del que jo m'havia proposat.

Després de la cursa tocava descansar una estona que a la trada havia de fer la cursa de Sta. Cristina d'Aro de 7,7 Kms i aquesta ja em feia més respecte.