divendres, 19 d’abril del 2019

Puigsacalm per la canal dels Ganxos Vells

Avui hem fet una sortida al Puigsacalm. La ruta passava per la zona dels Ganxos Vells, sortint des de Joanetes. Era una ruta que feia molt de temps que tenia ganes de fer.

A les 8:00h em passat a recollir a en Bernat i en Xevi i em fet camí cap al punt de sortida a Joanetes on hem deixat el cotxe a l'aparcament del restaurant Can Barris.

Enfilem cap al centre del poble per anar a buscar el track, que trobem en un trencant on hi ha una fita. El camí s'enfila fort ja des del principi per un corriol enmig de bosc el cual esta marcat amb marques grogues.

En aproximadament una hora de camí, ens plantem al peu del cingle que forma la muntanya davant nostre. Agafem un desviament a mà esquerra que ens fa resseguir durant una estona la base del cingle.

El camí es torna a enfilar de nou ja per enmig d'un canal, la qual està equipada amb cadenes y ganxos per ajudar-nos en la grimpada. La pujada en aquest tram es dura però divertida. Acabat aquest tram, anem a sortir a un corriol el qual seguim cap a l'esquerra i que ens fa resseguir una mica més el perfil de la muntanya.

Seguim per un corriol amb tendència a baixar per el qual ens deixem anar trotant una mica fins que arribem a una fita. Agafem el camí que ens ha de dur cap al pas dels burros.

El camí es torna a enfilar for de nou, aquest tot i estar marcat, costa més de veure'n les marques. En poc més de mitja hora arribem a l'enllaç amb el camí que va al Puigsacalm des de Barcons.

Arribem a Puigsacalm amb 2h 20min de fortes pujades a les cames. Ens posem arasserats  per poder menjar una mica, ja que el vent es molt fort, aquest ens ha estat acompanyant durant tot el camí.

Després de menjar una mica, baixem per anar a buscar el Puig dels Llops, el cual hi arribem en molt poc temps.

Fem camí cap avall per un corriol molt tècnic que ens porta al trencant que hem trobat anteriorment per anar cap al pas dels burros. agafem un altre corriol que per anar a enllaçar amb la baixada que va cap a les Olletes.

El camí baixa fent ziga-zagues fins a arribar al santuari de les Olletes. des d'aquí, el camí ja es converteix en un camí més ample, més pla i més obert que va per mig de bosc fins a sortir a una pista.

Arribem a Joanetes després de 4h 26min de caminada.