dissabte, 16 d’octubre del 2021

Trail del Bisaura 'S' o El Putu Trail del Bisaura

 Tornem un altre any a còrrer el trail del Bisaura. Enguany, a la cursa 'S' de 12 kms després d'haver fet la 'M' en l'última edició. El fet de córrer aquesta distància ha sigut degut a que a principi de temporada haviem acordat amb l'Iker que correriem aquesta distància. 

La major part de la temporada l'hem dedicat a preparar a l'Iker per poder còrrer aquesta cursa amb l'objectiu de conseguir podi en la categoria infantil. Han estat vàries setmanes  (podriem dir mesos iclús) d'entrenaments per muntanya, per tal de que aconseguir una forma òptima, la qual ja té amb els entrenaments de natació, i millorar tant en tècnica de carrera com en l'hora de respirar que segueix sent el seu punt fluix.

Avui doncs, a les 10:30 estàvem al box de sortida del Trail del Bisaura esperant amb nervis el moment de la sortida.

Hem arribat a St. Quirze força d'hora, i després de donar un volt per la zona de Sortida/Arribada  (que enguany s'ha traslladat davant de les escoles i que ha estat tot un acert dit sigui de pas) hem anat a escalfar una mica per els carrers del poble fent una mica de carrera continua i fent algunes escales.

Un quart d'hora abans ens han obert el box i ens hi hem ficat de seguida. La idea era que l'Iker pogués sortir desde davant de tot, ja que la majoria de jovent surten des de primera fila. Un cop situats sota l'arc, ell a la segona fila i jo una miqueta més enrera, hem esperat el tret de sortida.

Puntual com un clau la cursa ha arrencat a les 10:30. Com era d'esperar la sortida ha sigut molt ràpida i tot i que he intentat no deixar-me portar, he fet els primers metres per sobre del meu ritme habitual. En els primers quilòmetres per la pista que ens porta cap a Montesquiu podia veure l'iker un centenar de metres davant meu que anava aguantant el ritme. Aquest era el seu handicap ja que en sortir tant ràpid sol agafar flato, tot i això ha pogut gestionar bé el tema.

Arribem a Montesquiu, intento apretar una mica mentre travessem el poble per intentar contactar amb ell, però segueix tirant bastant fort i es manté la distància. Enfilem la carretera que puja cap al castell i passat el segon revolt, ens trovem amb la sorpresa de que no ens fan pujar per la carretera fins al castell, sino que agafem un corriol que va paral·lel a la carretera. Amb això no i contavem, a mi m'agafa desprevingut, ja que al arribar una mica collat esperava pujar per la carretera a ritme. El fet de pujar pel corriol, fa que desgasti més del previst i no puc recuperar com pensava, així que faig els meus primers metres caminant a trams fins pràcticament arribar al castell. 


Un cop al castell baixada cap a la Font codineta on hi ha l'avituallament. Faig la baixada amb precaució, doncs sóc conscient que encara tinc el genoll tocat desde fa dies tot i que avui no em molesta. A més decideixo recuperar una mica les pulsacions aprofitant la baixada. Arribat a l'avituallament passo de llarg, ja que amb el softflask que duc tinc per arribar al següent sense haver de parar-me. 

Camino un metres passat l'avituallement i començo a trotar en un tram més pla fins a arribar a la Solana. Allà enllacem una pista que baixa i que em permet recuperar una miqueta mentres troto. Miro el rellotge, porto 30 min de cursa, segons els meus càlculs aquí hauria de passar amb 35min. i això en dóna ànims.

Tinc un parell de quilòmetres per davant abans no comenci la pujada forta. Tot i que aquest kms són en lleugera pujada aconsegueixo fer-los pràcticament trotant en la major part, parant tant sols un parell de minuts un parell de cops. L'Iker segueix per davant, però ja fa estona que no el veig, així que sembla que es va trobant bé i em va traient temps.

Arribo a la riera i comença la dura pujada fins al Pla de revell, segueixo anant amb les pulsacions al màxim, aixi que m'agafo els primers metres amb una mica de calma per tal de baixar revolucions de nou. Pujant, em sento prou còmode, aconsegueixo agafar un bon ritme caminant a pas lleuger i afegint algun petit trot en les zones més planeres. La Pujada de l'Infern hi ha qui diu que se li fa molt llarga, a mi però, quasi sempre que hi he passat se m'ha fet curta, i avui és un d'aquests dies. 

Trec el cap al Pla de Revell amb un temps de 1h 02min. El meu cap ja comença a fer numeros, doncs estic molt a prop del temps que m'havia proposat fer (intentar baixar de 1h 25min). Sabedor de que a la baixada hi estarè aproximadament 20-25 mins. Tiro avall sense parar a l'avituallament, ja que encara tinc més de mig bidó. 

El genoll ha aguantat molt bé tota la cursa sense cap tipus de molèstia, així que apreto una mica a la baixada sabedor que només queden 3kms per meta. Faig les ziga-zagues de l'inici avançant alguns corredors i surto a la pista on intento agafar un ritme constant sense flipar-me, ja que altres anys la baixada se m'ha fet molt llarga.

M'enganxo amb algun corredor de la mitjana que porta bon ritme i mica a mica anem desfent metres passant corriols, pistes i finalment arribem al petit tram de descens urbà on ens ajuntem un grapat de corredors d'ambdues distàncies. Marica l'ultim!, aquí tothom treu el que li queda a la reserva. Sortim a la carretera i travessem el pont on entrem al tancat que ens porta a creuar l'arc de meta. 

Cursa finiquitada, finalment aturo el crono amb un temps de 1h 22min. aconseguint baixar en 3 mins el meu objectiu. A l'avituallament em trobo l'Iker que ja es fot l'entrepà de butifarra, està molt content, ja que ha a banda de fer un gran temps 1h 16min a sapigut gestionar molt bé tota la carrera.

La cirereta de la jornada ha estat la 3ª posició de l'Iker en categoria Infantil. Aconseguint així el repte que ens haviem posat. No podem estar més contents.


https://www.strava.com/activities/6120064219

FITXA:
Temps Total: 1h 22min
Distància: 12,5 kms
Desnivell
: 500 m