diumenge, 31 d’octubre del 2021

Després de varies setmanes sense poder sortir plegats, avui hem fet una nova sortida amb en Xevi, i per encetar de nou la temporada, res millor que repetir la sortida amb la qual ara fa un parell d'anys vam començar a 'formar parella'. La ruta en qüestió, pujada al Pic de l'àliga desde Cal Ferrer i seguir cap a Puigsacalm i La Grevolosa per tornar al punt d'inici.

A la sortida, ens hi ha acompanyat l'Iker, i tots tres, hem fet camí desde cal farre cap a la coma del Coll sobre les 9 del matí. El dia està nuvol i amb una boira persistent força espesa que ens ha acompanyat durant bona part de la pujada.

El primer tram fins a la coma del Coll, l'hem fet en 50 mins, prenent un petit descans a la masia que hi ha un xic abans per fer una barreta i un trago de ratafia. Tot seguit hem enfilat fins al Pic de l'Aliga on després de fer unes fotos hem refet camí fins al trencant que ens desvia cap a Puigsacalm.

Seguim caminant pel sender en direcció a la collada de Sant Bartomeu. Fem la pràctica totalitat del recorregut caminant, passant pel coll de Joan, Collet de la foradada i coll de la Gallina.

Arribem al Coll de St. Bartomeu amb 1h 30 aprox i aprofitem per fer una parada tècnica per fer una barreta. Decidim de no pujar fins a Puigsacalm i baixar directes cap a Bracons i cap a la Grevolosa.

La baixada la fem pràcticament tota corrent a ritme suau, i en 10 min ja som a la collada. Travessem la carretera i seguim en direcció a la Grevolosa, la qual passem de costat baixant per la pista que ens porta fins a la casa del Güell alternant trams corrent i trams caminant.

Ja desde el Güell només ens queda seguir la pista que va fins a Can Piguillem i desfer la carretera fins on tenim el cotxe aparcat.