diumenge, 20 d’agost del 2017

4ª Travessia sant feliu de Guíxols

Avui he fet el meu debut en una cursa aquàtica, la travessa de Sant feliu de Guíxols. 

Fa molt poc que he començat a nedar, des de principis de Juliol, però durant aquest més i mitg he intentat seguir una rutina d'entrenamet constant d'un parell de dies a la setmana a la piscina, i el fet de progressar molt en metres m'ha fet engrescar a provar de fer aquesta travessia.

Aquest estiu els nanos ja han anat fent algunes, sobretot l'Erik el qual a demés ha anat obtenit bons resultats en algunes d'elles com ara el 2n lloc a Tossa en categoria Infantil i el 3er a Begur també dintre de la seva categoria.

També l'Iker ha pogut fer-ne un parell, i el fet de que ells les facin m'ha donat la petita empenta que em calia per provar-ho.

Val a dir que el debut d'avui ha estat en la prova popular que es més curta (400m), però per començar crec que era una bona distància. 

Així doncs, un cop acabada la travessa llarga hem anat amb l'Iker cap al punt de sortida de la travessa curta. Sortíem del davant mateix de la dicoteca Palm Beach i havíem de nedar fins a una boia situada a uns 150m a on fariem un giro a l'esquerra per anar cap a la platja.

Désprés de unes explicacions es dóna la sortida. L'Iker i jo estàvem situats a la segona fila per no entorpir els més ràpids. Carrera i cap a l'aigua. la sortida es algo caòtica amb tanta gent i cal vigilar que no et fotin un cop de peu o de colze. Passem uns primers metres on tothom busca situar-se. l'Iker el tinc a la meva dreta, això fa que el pugui veure quan agafo aire. 

Nedem uns 150 metres plegats, vaig tot xino-xano, sense pressa amb l'objectiu d'acabar i acabr bé. L'Iker s'em queda un parell de metres enrera, aixi que em giro i espero que m'atrapi. ara el tinc a l'esquerra, la qual cosa fa que per veure'l hagi de treure el cap per l'esquerra i es algo que no acostumo a fer. Aviat l'aigua es nota més freda, ens acostem ala boia de gir.

Arribem a la boia, passo primer i l'Iker just al darrera. De tant en tant l'Iker fa algunes braçades dd'estil braça, el qual m'indica que comença a estar cansat, jo vaig bé puc mantenir el ritme que porto. 

Poc a poc, veig com es va acostant l'arc de meta situat a la platja. Braçada a braçada, metre a metre i onada a onada, de sobte el fons canvia de registre i quasi sense adonar-me'n en comptes pedres tenim sorra, això m'indica que ja puc tocar de peus a terra. M'aixeco i espero que surti l'Iker que bé just darrea. Sortim junts de l'aigua agafats de la ma i passem per l'arc d'arribada amb un temps de 10 min. justos.

Repte acsseguit! primera travessia complerta! El millor de tot es que m'ha agradat i  l'he disfrutada molt, amb la sensació que hauria pogut nedar un munt de metres més. Anem a per la propera!.

FITXA:

DISTÀNCIA: 400 m
TEMPS: 10 min
RITME: 2.30 min/100m

P.D.: L'Erik per la seva part va aconseguir el 8è millor temps de la seva categoria, 61è de la general.amb un temps de 17 min 13 seg.