dissabte, 30 de juliol del 2016

Mini Olla de Nuria

Dimecres 3 varem fer ruta de nou per la zona de Núria. Volem pujar al Puigmal desde Fontalba de nou i seguir la ruta de l'olla de Núria. Aquesta té diverses escapatòries: Coll de Finestrelles, Coll d'Eina, Coll de Nou Fonts i Coll de Noucreus. El nostre objectiu és, seguir la ruta com a mínim fins al Coll de Finestrelles i en funció de les forces i les ganes anar continuant i baixar per alguna de les escapatòries.

Vam sortir d'hora, a les sis, encara amb la son a les orelles, la qual cosa vaf er que ens oblidessim els entrepans que haviem preparat per esmorzar i que ens va fer recular amb el cotxe a l'açada de Sant Quirze de Besora.

Posats de nou a la carretera, vàrem arribar a Fontalba sobre les 7:00h del matí.

Vista de Nuria desde el Coll de Finestrelles
Després d'uns petits preparatius enfilem el camí cap al Puigmal. Al ser un Dimecres i dia laborable per molta gent no vàrem trobar pràcticament ningú pujant. Al cap de 1h 32min fem el cim del Puigmal en el qual no fem parada ni tan sols per fer la foto de rigor.

Baixem en direcció al Pic de Finestrelles per anar a buscar els Pics del Segre, els quals resseguim per la cresta. Mentre vorejem el Pic gran del Segre per la cara Nord, ens trobem amb una colla d'Isards just al davant, pràcticament a tocar. Passats els dos pics del Segre seguim baixant cap al coll de Finestrelles trotant una mica.

Carregant piles al col de Finestrelles
Arribem a finestrelles amb 2h 19min de camí. Parada de 10 min., menjem unes barretes, ens hidratem una mica i agafem una mica d'aire. Seguim amunt cap al Pic de Finestrelles, que aquest cop i a diferència d'altres vegades la pujada se m'ha fet curta. Apenes parem just per fer un parell de fotos. Arribem amb 3h justes.

Seguim camí per la cresta ara l'objectiu es el coll d'Eina. En aquest tram anem bé de forces i inclús ens deixem anar una mica i trotem en els trams de baixada. Arribem al coll d'Eina amb 3h 20 min. És moment de nou de decidir si seguim cap al coll de Noufonts o baixem ja pel GR cap a Núria.

Tot i que ens veiem amb forces de seguir fins al proper coll, decidim baixar cap a Núria des d'aquí. Posant una mica de seny em cregut convenient reservar forces per la tornada cap a Fontalba. En el meu cas, fa poc que he arrencat de nou a l'activitat i podria anar just de forces si allarguem el camí més del compte.

Pic de Finestrelles
Així doncs baixem avall pel GR que està ben marcat, sense pressa però amb pas ferm i decidit. Aques es un camí que no havíem fet abans i que vam gaudir de fer-lo. Durant la baixada, es podia veure pràcticament la totalitat de la volta que acabavem de fer, amb el Puigmal al fons ja lluny. El camí baixa sort fins a un rierol al fons de la Vall, el qual es voreja fins arribar a Núria.

Arribem a Núria amb 4h 25 min. on fem parada per fer l'entrepà i recuperar una mica. El camí cap a Fontalba, es fa menys feixuc del que en principi ens pensavem, tot i això ens ho prenem amb calma i triguem 1h 10min a fer-lo. Arribem al cotxe amb un temps total de 6h 08 min. descontant la mitja hora d'aturada per esmorzar.
Vista de bona part de la volta amb el Puigmal al fons vista baixat per el coll d'Eina
 FITXA:
Temps Total: 6h 08 min
Distància: 20,70 kms
Desnivell: 1174+/1174-

Nombrosos grups  d'Isards pasturaven durant tot el recorregut